سیاستگذاری مدون برای حمل و نقل تدوین شود

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی قائم مقام سازمان ایمیدرو در چهارمین نشست شورای سیاست‌گذاری خانه معدن ایران گفت: موضوع حمل و نقل برای معدن بسیار مهم است و جزو اولویت هاست.;

سیاستگذاری مدون برای حمل و نقل تدوین شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری "عصرمعدن" وی ادامه داد: نیاز به سیاست‌گذاری مکتوب و قابل رویت برای همه جامعه وجود دارد‌.
    وی افزود: ما در معادن ایران همچون سنگان 17.5 میلیون تن گندله به جز واحدهای خصوصی داریم یعنی بیش از 23میلیون تن مواد معدنی از سنگان باید جابه جا شود، این در حالی است که اکنون میزان ظرفیت جابه جایی 6میلیون تن است. مهدی آباد نیز زمانی که راه اندازی شود باید 800 هزارتن محصول را در کشور جابه جا کند، همه اینها نیازمند خطوط ریلی و حمل و نقل است.
    به گفته سعدمحمدی، باید با توجه به میزان تولید موادمعدنی و جابه‌جایی محصولات معدنی همچون سرب و روی و زغال‌سنگ و... باید برنامه ریزی انجام شود.
    وی افزود: برای مثال گل‌گهر نیز تا سال آینده باید 26.5میلیون تن کنسانتره تولید کند که برای آن نیاز است  بیش از 40میلیون تن سنگ آهن جابه جا شود که آن هم باید خطوط ریلی وجود داشته باشد.
    وی ادامه داد: باید سیاستگذاری مدون و شناور برای حوزه حمل و نقل در بخشهای مختلف همچون دریایی ایجاد شود. زیرا ما می توانیم از بارکو استفاده بهینه کرده و انتقال بار را به طور مستقیم به کشتی را انجام دهیم.
    قائم مقام ایمیدرو ادامه داد: برای افق 1404 که باید به  تولید 55میلیون تن دست پیدا کنیم نیازمند 5میلیارد یورو سرمایه برای ریل گذاری به میزان 13هزار کیلومتر مربع هستیم و این در حالی است که ظرفیت فعلی حمل و نقل کشور 12هزار کیلومتر است.
    وی ادامه داد: باید تیمی متشکل از نمایندگان حمل و نقل ریلی دریایی و جاده ای تشکیل شود و آمار و اولویت ها برای 5، 10 و 15 سال آینده مشخص شود.
    به گفته وی، اگر سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل مشخص شود و تضمینی برای سرمایه گذار ایجاد شود بدون شک زمینه برای سرمایه گذاری ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر