ثبت رکورد تولید مس توسط کمپانی آنتافاگوستا

عصر معدن- کمپانی معدنی شیلیایی آنتافاگوستا به‌رغم دست نیافتن به اهداف تولید در سه‌ماهه آخر سال گذشته، رکورد تولید ۷۷۰ هزار تن مس را در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسانید.;

ثبت رکورد تولید مس توسط کمپانی آنتافاگوستا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، تولید در سه‌ماهه آخر سال برابر با 185 هزار و 500 تن بود که افت 5،8 درصدی نسبت به سه‌ماهه سوم داشته است. عیار سنگ کانی پایین‌تر، عملیات تعمیر و نگهداری واحد تغلیظCentinela  و اختلال در تحویل سوخت به معدن لوس پلامبرس به دلیل بعضی ناآرامی‌ها ازجمله دلایل این افت تولید بوده‌اند.

    کمپانی آنتافاگوستا همچنین 11 هزار و 600  تن مولیبدن تولید کرده است که کاهش 14،7 درصدی را نسبت به سال 2018 نشان می‌دهد و دلیل آن عیار پایین‌تر سنگ کانی معدن لوس پلامبرس بوده است.

    مدیر اجرایی ارشد این کمپانی شیلیایی گفت: انتظار دارد در سال 2020 شاهد عملکردی قوی از این معادن باشد، زیرا همچنان بر بهبود بهره‌وری در معادن متمرکز بوده، وارد مذاکرات با اتحادیه‌های کارگری واحدهای Centinela و Zaldivar شده و بهینه‌سازی مصرف آب در کل مجموعه و به‌ویژه در معدن لوس پلامبرس را ادامه خواهد داد.

    موضوع آخر با توجه به خشکسالی شدید کنونی در کشور شیلی حائز اهمیت است. این کمپانی پیش‌بینی تولید سال جاری خود را بین 725 تا 755 هزار تن مس و هزینه خالص نقدی را 2 هزار و 866 دلار در هر تن (1،30 دلار بر پوند) اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر