مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اعلام کرد:

معدن انگوران با سابقه ۹۸ ساله، گردشگر می پذیرد

عصر معدن- معدن انگوران با سابقه ۹۸ ساله و به عنوان بزرگترین معدن فعال سرب و روی خاورمیانه، پذیرای تورهای گردشگری می شود.;

معدن انگوران با سابقه ۹۸ ساله، گردشگر می پذیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران اظهار کرد: معدن انگوران جزو معدود معادن فعال کشور (از سال 1301) است که به تازگی، صنعت گردشگری را در برنامه های خود قرار داده است.

    وی افزود: این معدن در نمایشگاه بین المللی گردشگری معرفی شد و برنامه گردشگری آن نیز مورد استقبال وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قرار گرفت.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه معدن انگوران می تواند برای گردشگران با سلایق خاص جذاب باشد، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بازدید از پیت معدنی، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن و ورودی ییلاق، از جاذبه های گردشگری این معدن محسوب می شود.

    وی ادامه داد: گردشگران در آینده نزدیک می توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری اقدام به تهیه تور معدن انگوران کنند.

    بنا به این گزارش، معدن سرب و روی انگوران اقدام به آماده سازی واحدهای اقامتی در داخل این مجموعه در راستای اسکان تورهای گردشگری معدنی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر