طلا گران ماند

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ابهامات پیرامون تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ماند.;

طلا گران ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1582 دلار و 83 سنت بود. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا سطح 1584 دلار و 65 سنت صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1585 دلار و 90 سنت ایستاد.

    مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: قیمت طلا به دلیل ابهامات فراوانی که در خصوص ویروس کرونا وجود دارد، بالا مانده است.

    طبق اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین، شمار تلفات شیوع ویروس کرونا در چین تا روز یکشنبه به 1770 نفر رسید که 105 نفر بالاتر از روز پیش از آن بود.

    تحلیلگران بانک "یو بی اس" در یادداشتی نوشتند: با توجه به گستردگی تاثیر ویروس کرونا در چین، تقاضای فیزیکی برای طلا احتمالا آسیب خواهد داد اما هنوز زود است تاثیر آن ارزیابی شود.

    نرخ پریمیوم برای طلای فیزیکی در چین که بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است، هفته گذشته به پایین‌ترین حد از ژوییه سال 2018 رسید.

    این اپیدمی باعث شد سنگاپور پیش بینی خود از رشد اقتصادی سال 2020 را تنزل داد و نظرسنجی رویترز هم نشان داد تولیدکنندگان ژاپنی در فوریه بدبین بودند.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا هم نگرانیهایی نسبت به تاثیر احتمالی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا مطرح کرده است. لورتا مستر، رییس بانک فدرال کلیولند روز جمعه گفت این اپیدمی ممکن است نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست امسال را کاهش دهد.

    بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر تلاشهای چین برای محدود کردن پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا، به روند صعودی بازگشتند و دلار نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از چهار ماه اخیر ایستاد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، 2445 دلار و 71 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و به 17 دلار و 82 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد رشد، 968 دلار و 95 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر