رشد ۴۰ درصدی ارزش سهام چادرملو در سال ۹۶

عصر معدن- رئیس امور سهام و مجامع شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت : ارزش هر سهم در سال ۹۶ از ۱۵۰ تومان به حدود ۲۱۰ تومان رسید.;

رشد ۴۰ درصدی ارزش سهام چادرملو در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، امیر غلامی با بیان این مطلب در ادامه افزود: عوامل مختلفی از جمله افزایش نرخ دلار و هچنین افزایش قیمت شمش را عامل اصلی رشد سود شرکت چادرملو در سال 1396 است.

    وی افزود: در سال 96 قیمت سهام چادرملو  از  150 تومان به حدود 210 تومان رسید. این موضوع حاکی از رشد خوب برای سهامداران بود.

    وی ادامه داد:پس از افزایش سرمایه و تقسیم سود، رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم. چادرملو تعدیل خوبی انجام داد و برای سال 97 همه منتظر آن هستیم تا ببینند شرکت‌ها چه عملکردی دارند. البته با توجه به اینکه شرکت‌های دیگر بودجه نمی‌دهند و بازار به سمت تحلیل رفته ‌است، منتظر هستند تحلیل‌گران بازار سرمایه چه سودی را برای شرکت‌های چادرملو پیش‌بینی می‌کنند.

    وی در خصوص اینکه از ابتدای سال 96 تا پایان سال چند درصد سهام چادرملو افزایش پیدا کرده است افزود: با توجه به اینکه بیش از 18 درصد افزایش سرمایه داشتیم و 20 تومان هم سود تقسیم شد، حدود 40 درصد سهام چادرملو رشد کرد. البته نباید تنها به این رشد نگاه کرد. بازار سرمایه فرآیند خوبی داشت و برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو این فرآیند رشد خوبی به همراه داشت.

    به گفته رئیس امور سهام و مجامع شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با توجه به اینکه کارخانه فولاد 1 میلیون و 300 هزارتنی  و نیروگاه 500  چادرملو وارد مدار تولید شد، شرکت‌ها استقبال خوبی از سهام ما داشتند. تمامی مسائل اقتصادی و مسائل بین‌المللی همچون قیمت سنگ‌آهن و افزایشی که در سال 96 در زمینه نرخ فولاد ایجاد و منجر به سود شرکت‌ها و همچنین افزایش سود شرکت چادرملو شدنیز تاثیر مثبت داشته است.

    غلامی همچنین در مورد پیش‌بینی درآمدی سال 97 نیز گفت: به طور قطع در سال 97 ظرفیت تولید فولاد چادرملو  افزایش پیدا می‌کند و این افزایش ظرفیت تاثیرات مثبتی به همراه دارد. اما اینکه بگوییم آیا در این حوزه می‌توانیم پیش‌بینی داشته باشیم، باید گفت با توجه به حذف پیش‌بینی شرکت‌‌‌ها و گزارش تفضیلی مدیریتی که  دیگر شرکت‌ها موظف به اعلام این پیش‌بینی نیستند.

    از طرفی با توجه به دستورالعمل جدید افشای اطلاعات شرکت ها  مقرر شده هیات مدیره و مدیرعامل شرکت موارد مربوط به افشای اطلاعات را ابتدا به سازمان بورس اطلاع دهند. در نتیجه ما نیز تحلیل را بر عهده بازار می‌گذاریم تا بازار شکل جدیدی از روند تحلیل را پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر