چرا قیمت آهن یک روزه ۱۰۰۰ تومان نوسان می‌کند؟

عصر معدن- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: ما نمی دانیم چه اتفاقی در بازار افتاده که یک روزه قیمت آهن هزار تومان نوسان پیدا می کند . ما در جریان تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار، بورس و فعالیت عرضه محصولات توسط کارخانجات به بازار نیستم.;

چرا قیمت آهن یک روزه ۱۰۰۰ تومان نوسان می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، حمیدرضا رستگار  با اشاره به اینکه بازار آهن این روزها با نوسانات قیمتی روبه رو است، اظهارداشت: هزار میلیارد تومان منابع مالی در این بازار در حال تبادل است اما باید پرسید در بازاری که نیاز 17 میلیون تنی دارد چرا هیچ نظارتی بر قیمتها انجام نمی شود.

    وی با طرح این پرسش که چرا باید ورق بلند در بورس 6 تا 7 هزار تومان قیمت بخورد اما در بازار با 10 هزار تومان به فروش برسد، افزود: سود این اختلاف قیمت ها به جیب چه کسانی می رود و چرا هیچ شفاف سازی در بخش قیمت و فروش آهن و ورق های فولادی نیست?

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تصریح کرد: ما نمی دانیم چه اتفاقی در بازار افتاده که یک روزه قیمت آهن هزار تومان نوسان پیدا می کند. وقتی ما در جریان تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار، بورس و فعالیت عرضه محصولات توسط کارخانجات به بازار نیستیم چگونه در این شرایط قیمتها را ساماندهی کنیم؟

    رستگار اضافه کرد: وضعیت بازار آهن قابل قبول نیست و باید دستگاه های نظارتی ورود پیدا کرده و دلایل نوسانات قیمتها را بررسی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی