تاثیر منفی تنش های بین المللی بر بازار فلزات

خود زنی اقتصادی در امریکا و چین

عصر معدن- با وجود بهبود تقاضا و کاهش عرضه، جنگ تجاری عامل فشار بر قیمت فولاد چین شد.;

خود زنی اقتصادی در امریکا و چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از پلنر، طبق گزارشات رسیده، بهای میلگرد در 25 شهر مهم چین روز گذشته کاهش داشت. قیمت میلگرد در 13 شهر بین 20 تا 130 یوان افت داشت و در دو شهر 20 یوان رشد نمود. بهای بیلت تانگشان نیز امروز 20 یوان کاهش یافت و به 3390 یوان/تن رسید.

    طی دو هفته گذشته، میانگین فروش محصولات ساختمانی به وضوح افزایش یافت و به افت سریع موجودی انبارها منجر شد. موجودی انبارهای محصولات ساختمانی در این هفته به 12/147 میلیون تن رسید که کاهش 7/3 درصدی را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد. موجودی انبارهای 139 کارخانه تولید فولاد نیز 4/107 میلیون تن برآورد شده که 12/2 درصد در مقایسه با هفته قبل افت دارد.
    علیرغم افت موجودی انبارها و افزایش فروش روزانه کارخانجات و نیز بهبود فاندامنتال عرضه و تقاضا در بازار، افزایش تنش ها میان چین و امریکا می تواند به اقتصاد هر دو کشور صدمه زده و تاثیر منفی بر بهای فلزات غیر آهنی، فولاد و دیگر کامودیتی ها گذارد. از سویی، با اعلام چین مبنی بر وضع تعرفه بر واردات سویا، بهای محصولات کشاورزی مانند سویا و روغن سویا در روندی افزایشی قرار گرفته اند. همچنین، با توجه به سود قابل قبول فولادسازان، تولید بیشتر می تواند فشار بر بازار را افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر