معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی به «عصرمعدن» خبرداد:

مذاکره شرکای خارجی با سازمان زمین شناسی

عصر معدن- معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در خصوص اینکه آیا این سازمان در سال جدید قصد مذاکره با شرکتهای خارجی برای انجام اکتشافات عمیق را دارد گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بر اساس رسالت محول شده فعالیت می کند.;

مذاکره شرکای خارجی با سازمان زمین شناسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    عباس گل محمدی در گفت وگو با عصر معدن این خبر را اعلام کرد و در ادامه افزود:انجام اکتشافات عمیق در صورتی که برای مرحله اکتشاف عمومی و شناسایی لازم تشخیص داده شود در ابتدا از ظرفیت شرکت های داخلی استفاده می کند و در غیر این صورت از طریق همکاری با شرکتهای داخلی و خارجی استفاده خواهد کرد.

    وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته جلسات مختلفی با شرکتهای داخلی که با شریک خارجی جوینت شده اند و همچنین برخی شرکت های خارجی که به همکاری با شرکتهای ایرانی روی آورده اند وارد مذاکره شدیم و جلساتی نیز برگزار کرده ایم. در این جلسات نیازها و توانمندی های طرفین مطرح شده و در نهایت به جمع بندی هایی به جهت همکاری با آنها دست پیدا کرده ایم. این شرکتها عمدتا کانادایی، اروپایی و استرالیایی هستند و در صورت نهایی شدن مذاکرات، نسبت به انجام فعالیت های مشترک اقدام کنیم.
    گفتنی است امروزه کشورهایی همچون استرالیا و کانادا به دلیل برخورداری از دانش فنی و در اختیار داشتن فناوری های نوین تبدیل به غول های معدنی در جهان شده اند و می توانند به عنوان گزینه های مناسبی برای انجام فعالیتهای معدنی مشترک با ایران باشند. چرا که امروزه یکی از بزرگترین چالش هایی که در بخش معدن ایران به ویژه اکتشافات عمقی وجود دارد این است که ما از توانمندی کامل برای انجام اکتشافات عمقی و حفاری های عمیق برخوردار نیستیم و لزوم همکاری با این کشورها برای افزایش میزان ذخایر کشور و رسیدن به اهداف تعریف شده در حوزه معدن و صنایع معدنی به شدت احساس می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر