مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد:

احیای مجدد ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس

تحقق بیش از ۹۷ درصدی اهداف طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس

عصر معدن- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان کرد: در راستای اهداف طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تا کنون ۱۴۶ معدن از ۱۵۰ معدن هدف‌گذاری شده احیا و فعال شده است که ۹۷.۳ درصد اهداف این برنامه محقق شده است.;

احیای مجدد ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، وجیه الله جعفری با بیان این مطلب، افزود: تاکنون اقدامات کلینیکی برای یک هزار و 20 معدن انجام شده است.

    وی با بیان اینکه 4 هزار و 494 معدن غیرفعال شناسایی شده است، تصریح کرد: 2 هزار و 130معدن در قالب 364 پروژه مورد بررسی قرار گرفته است.

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گفت: برای 21 استان برنامه پایش انجام شده و 154 بلوک معدنی معرفی شده است.

    جعفری تصریح کرد: 32 تفاهم‌نامه شامل 16 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، 8 تفاهم نامه پژوهشی و آموزشی، 6 تفاهم‌نامه تامین مالی و 2 تفاهمنامه مرتبط با توسعه استارتاپ ها منعقد شده است.

    وی از برگزاری دو همایش در سطح ملی و شرکت در جشنواره و نمایشگاه های تخصصی به عنوان دیگر اقدامات در راستای اهداف اینترنت نام برد و گفت: یک لایه تحت عنوان معادن کوچک مقیاس در سامانه WebGIS شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ایجاد و تنظیم شده است.

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین تصریح کرد: در این راستا وبسایت طرح احیا معادن کوچک مقیاس راه اندازی شد و درگاه اینترنتی سطام به ادرس ssmines.impasco.gov.ir/http:// جهت مکانیزه شدن فرآیند پیگیری های متقاضیان و سرمایه‌گذاران راه اندازی شده است.

    جعفری راه اندازی صفحه اختصاصی اینستاگرام برای طرح احیا را از دیگر اقدامات نام برد و گفت: از نمایندگان سازمان صمت استان ها دعوت شده است و همایشی طی دو مرحله برای آشنایی با طرح و سامانه سطام برگزار شده است همچنین 306 پرسشنامه مشکلات معدنی از دارندگان مجوز های معدنی نیز تکمیل شد.

    وی در پایان احیا و توسعه 1020 معدن و احداث حداقل 25 واحد فرآوری را از اهداف سال 1399 عنوان کرد.

    پورسعیدخلیلی