افت تراز تجاری چین در ماه مارس

زنگ خطر برای بازار جهانی فولاد زده شد

عصر معدن- طبق گزارشات اعلام شده توسط مقامات گمرک چین، ارزش تجارت خارجی چین طی مارس ۲۰۱۸ نسبت به سال گذشته ۵/۳ درصد افزایش داشته و به ۳۵۳/۲۲۶ میلیارد دلار رسیده است.;

زنگ خطر برای بازار جهانی فولاد زده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پلنر، در این ماه، ارزش کل صادرات چین 174/121 میلیارد دلار برآورد شده که نسبت به سال گذشته 2/7 درصد کاهش را نشان می دهد و واردات این کشور 179/104 میلیارد دلار ارزش داشته و با افزایش 14/4 درصد همراه شده است.

    این امر بیانگر این مطلب است که تراز تجاری چین در ماه مارس نزدیک به 5 میلیارد دلار و برای اولین بار از فوریه 2017 منفی شده است.
    موضوع یاد شده باید زنگ خطری برای بازارهای صادراتی فولاد تلقی کرد. صادرات فولاد چین طی سه ماه گذشته همواره روندی افزایشی داشته و افت قیمت در بازار داخلی که پس از سال نو چینی به وجود آمده است بر فشار فولادسازان برای صادرات افزوده است.
    از سوی دیگر، فشار امریکا برای کاهش تراز منفی تجاری با چین بدان معناست که چین یا باید صادرات خود به دیگر کشورها را افزایش داده و یا واردات خود از آن مناطق را کاهش دهد. به نظر می رسد دولت مرکزی با سیاست پایین نگه داشتن ارزش یوان قصد دارد تا تولیدکنندگان در اکثر صنایع را به صادرات بیشتر تشویق کند. از این رو باید منتظر ادامه صادرات فولاد چین به بازارهای صادراتی طی ماه های آتی بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر