در این معدن الماس رایگان دریافت کنید

عصر معدن- در ایالت آرکانزاس امریکا، معدن الماسی به نام «دهانه الماس ها» در مورفیریزبورو وجود دارد. در واقع این تنها معدن در دنیا است که ورود عموم به آن آزاد است و فقط با پرداخت یک ورودی بسیار کم می‌توان به آن وارد شد.;

در این معدن الماس رایگان دریافت کنید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در معدن الماس آرکانزاس الماس‌های بسیاری یافت می شود و هر کسی در این معدن می تواند به جستجوی الماس بپردازد و چیزی که پیدا می‌کند را برای خود نگه دارد. این منطقه در واقع یک منطقه آتشفشانی بوده و هر سال صدها نفر به آنجا می روند و زمین های منطقه را در امید به دست آوردن الماس حفر می کنند و البته امیدشان هم نا امید نمی شود و بسیاری به نتیجه می‌رسند. زیرا لازم نیست فرد با تجربه ای باشید یا دستگاه خیلی خاصی برای این کار داشته باشید هر کسی می تواند این کار را با ابتدایی ترین وسایل و حتی با داشتن یک بیل هم انجام دهد، لازمه آن فقط صبر و دقت است.
    البته بعضی از افراد که یافتن الماس برایشان بسیار مهم است، از وسیله ای به نام روکا ((seruca)  برای شستن و جدا کردن الماس های درشت تر و سنگین تر از الماس های سبک تر استفاده می کنند.
    این معدن الماس تقریبا از 100 سال پیش کشف شد و از آن زمان بارها و بارها هزاران الماس و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دیگر از آن بیرون کشیده شده که یکی از پر ارزش ترین آنها هم الماسی 40 قیراطی به نام «عمو سم»! بوده است. این الماس بزرگ ترین الماسی است که تا به امروزه در ایالات متحده آمریکا پیدا شده است. در طول این سال ها انواع و اقسام الماس ها در رنگ ها و اندازه های مختلف پیدا شده است و طبق آماری که وجود دارد، سالانه  600 قطعه الماس در این معدن پیدا می شود.
    تمام الماس هایی که در معدن الماس آرکانزاس پیدا می شوند، حدود 3 میلیون و حتی بیشتر سال پیش در عمق زمین و در فاصله ای 60 تا 100 متری از زمین شکل گرفته اند و بعدها بر اثر فشار زمین به روی سطح آمده اند، این فشار زمین همچنین باعث می شود تا این الماس‌ها که از کربن هستند به صورت کریستال در آمده و زیبا شوند. تقریبا 100 میلیون سال پیش، یک ستون بزرگ از ماگما، این مواد را در نزدیکی سطح زمین آورد.
    آب و هوای زمین در طول سال ها و با گذشت زمان مواد به روی سطح زمین آمده را فرسوده کرد و از آن، این الماس های محکم و با ثبات بر جا ماند. الماس هایی که در واقع در خاک هستند و برای پیدا کردن آن ها مجبورید تا خاک زمین را زیر و زبر کنید. البته معمولا الماس ها در کنار سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دیگر در داخل زمین هستند که می توان به آمیتیس، عقیق و سنگ یشم سبز اشاره کرد.
    اولین بار در سال 1906 بود که الماس ها در معدن الماس آرکانزاس کشف شدند. در همان زمان فردی به نام جان هودل استون در مزرعه اش در این منطقه در حال کار کردن بود که 2قطعه کریستال بسیار عجیب پیدا کرد. همان موقع وی شک کرد و احتمال داد که شاید این 2 کریستال، الماس باشند بنابراین آنها را به پیش یک طلا فروش در همان منطقه برد تا از الماس بودنشان مطممئن شود. بعد از این کشف بود که به سرعت هزاران نفر به منطقه مورفیریزبورو به امید یافتن الماس آمدند و البته دست خالی هم برنگشتند حتی اکنون نیز اگر شما به آن جا بروید، دست خالی برنمی‌گردید.
    جالب است بدانید که شخص هودل استون اصلا علاقه ای به کند و کاو در معدن الماس نداشت و به همین خاطر مزرع اش را به قیمت 36000 دلار به گروهی از سرمایه داران فروخت.
    بعد از مدتی سرمایه گذاران هم تصمیم گرفتند تا این معدن را در دهه 1950 به روی عموم باز کنند. آنها تصمیم گرفتند در ازای دریافت مبلغ پایینی، به مردم اجازه دهند تا وارد این زمین شوند. در سال 1972، ایالت آرکانزاس این قطعه زمین را خرید و نام آن را پارک ایالتی دهانه الماس‌ها گذاشت.
    بیشتر الماس هایی که در این پارک پیدا می شوند بسیار کوچک هستند و گاهی شکل دادن و کات کردن آن ها به عنوان یک سنگ کار بسیار مشکلی است با این حال گردشگرانی که به این پارک می روند می توانند الماس های 3 تا 5 قیراطی پیدا کنند که هر کدام از آن ها هزاران  دلار می ارزد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر