اروپا با تصمیم تعرفه اى امریکا چه خواهد کرد؟

عصر معدن- امروز آخرین روز معافیت اروپا از تعرفه های وارداتی امریکا است، واشنگتن اعلام کرده که امروز نظر خود را در رابطه با معافیت یا عدم معافیت اتحادیه اروپا از تعرفه های وارداتی فولاد و آلومینیوم را اعلام خواهد کرد.;

اروپا با تصمیم تعرفه اى امریکا چه خواهد کرد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، امریکا پیش تر برای حمایت از صنایع داخلی خود عوارض وارداتی برای چین را افزایش داد. اما در آن سوی ماجرا عوارض را برای برخی از کشورهای اروپایی کاهش داد.
    البته چندی پیش نیز امریکا مذاکرات با برزیل برای معافیت دائمی از تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم به توافق رسیده‌اند اما دولت ترامپ به طور یک جانبه مذاکرات را قطع کرده‌است.
    حال امروزاروپا و امریکا در محل سازمان توسعه همکاری اقتصادی پاریس در زمینه معافیت یا عدم معافیت تعرفه های وارداتی فولاد و آلومینیوم  مذاکره می کنند.
    وزیر تجارت ایالات متحده اعلام کرده که این که اروپا بخواهد تمهیدات تلافی جویانه اتخاذ کند به آنها بستگی دارد، که نشان از احتمال اعمال قطعی تعرفه ها بر اروپا دارد. وی همچنین اضافه کرد که این امر می تواند واکنش دونالد ترامپ را در پی داشته باشد، مانند اتفاقی که در خصوص چین افتاد. به احتمال اقدام بعدی آمریکا کلید زدن اعمال تعرفه بر خودروهای وارداتی از اروپا خواهد بود.
    از سوی دیگر، اروپایی ها معتقدند علیرغم میل باطنی، اگر کاخ سفید تعرفه های وارداتی خود را به اتحادیه اروپا تعمیم دهد، اقدامات تلافی جویانه را در قبال واشنگتن عملی خواهند کرد. این اقدامات شامل اعمال تعرفه بر2.8 میلیارد یورو ارزش کالاهای وارداتی از آمریکا است. ضرب الاجل روز جمعه همچنین کشورهای مکزیک و کانادا را نیز که در حال مذاکره در خصوص پیمان نفتا هستند، تحت اثر قرار خواهد داد.
    حال باید منتظر ماند و دید اروپا و امریکا چه تصمیمی در این رابطه اتخاذ می کنند. از سویی دیگر تفاهم میان اروپا و امریکا نیز می تواند بر بازار صادراتی فولاد ایران در اروپا نیز تاثیر گذار باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر