تلاش بی نتیجه چین برای کاهش تولید فولاد

عصر معدن- خروجی فولاد چین با وجود کاهش تولید برخی کارخانه ها رکورد زد.;

تلاش بی نتیجه چین برای کاهش تولید فولاد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    خروجی فولاد چین در ماه مه به رکورد افزایش تولید آسیا برای رسیدن به سود ناخالص و با چشم‌انداز قوی برای بقیه سال جاری رسید.

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» با وجود تلاش‌های چین برای محدود ساختن تولید در مناطق کلیدی به عنوان بخشی از برنامه مبارزه با آلودگی، خروجی افزایش‌یافته و  پکن را با وجود برخورد با تولید بیش از حد فولاد در چین، در جهان را برجسته می‌کند.

    بر اساس اطلاعات اداره ملی آمار چین در ماه گذشته 81.13 میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌ است که در ماه گذشته  8 درصد و در ماه قبلتر به 8.9 درصد کاهش‌یافته اما به طور کلی تولید به 369.86 میلیون تن رسیده‌است.

    براساس محاسبات انجام شده بر پایه داده‌های رسمی، خروجی متوسط روزانه از ماه آوریل از 2.4 درصد به2.62 میلیون تن صعود کرده‌است.
    Zhuo Guiqiu، تحلیلگر ارشد در Jinrui Futures، گفت : کارخانه‌های فولاد پر از محصول بوده و از فولاد قراضه برای افزایش تولید به منظور نقدینگی در حاشیه قوی بهره می‌برند .

    نرخ بهره‌برداری در شرکت‌های فولاد در سراسر کشور از اواخر ماه مه بالاتر از 71 درصد بود  که آخرین بار قبل از تولید زمستانی در ماه اکتبر آغاز شد و تا ماه مارس به طول انجامید.

    بازرسی‌های اخیر از محیط‌زیست در حدود 10 منطقه ، برخی از کارخانجات را وادار به کاهش تولید کرده‌است. اما تحلیلگران انتظار دارند تا زمانی که سیاست‌های زیست‌محیطی جدید بر تامین منابع فشار وارد کنند، این محدودیت‌ها به مدت طولانی باقی بماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر