در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل ذوب‌آهن مطرح شد:

ذوب آهن اصفهان سرمایه و برند ملی است

عصر معدن- آیین تکریم مدیر عامل سابق و معارفه مدیر عامل جدید ذوب آهن اصفهان در روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه جاری با حضور مقامات کشوری ، محلی و جمعی از مدیران صنایع کشور در محل تالار آهن این شرکت برگزار شد.;

ذوب آهن اصفهان سرمایه و برند ملی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در این آیین که تعدادی از مسئولین وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، وزارت صنعت معدن و تجارت ، مسئولین استان، نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی ، اعضای هیات مدیره و چند تن از مدیران عامل اسبق و مدیران و کارکنان ذوب آهن اصفهان برگزار شد از خدمات مهندس احمد صادقی مدیرعامل سابق ذوب آهن اصفهان تقدیر به عمل آمد و رسما مهندس منصور یزدی زاده به عنوان مدیر عامل جدید شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان معرفی شد.
    در این آیین، منصوریزدی زاده  مدیرعامل جدید ذوب آهن با 24 سال سابقه خدمت دراین مجتمع صنعتی اظهار کرد: : ذوب آهن خانه اول من است چرا که از سال 73 تا کنون در این شرکت مشغول به کار بوده و بعد از این چند ماهی  که به شرکت ملی فولاد ایران رفتم دوباره بازگشتم و این برگشت به خاطر ادای دین خود به این شرکت است.
    وی ادامه داد: بنده ایمان دارم که با همت و همدلی همکاران و رعایت اولویت طرح ها و اقدامات در حال انجام ؛ ذوب آهن به موفقیت های بالاتری خواهد رسید .
    وی افزود : ذوب آهن یک برند ملی است و با توجه به قابلیت ها و توانمندی‌های موجود و نیروی انسانی فعال و با تجربه ، آینده روشنی خواهد داشت .
    یزدی زاده در ادامه به مسائلی از قبیل بحران آب در استان اصفهان و صنعت و همچنین تامین به موقع مواد اولیه برای افزایش تولید اشاره کرد و یاد آور شد: امید واریم با همت و تلاش همکاران سخت کوش و حمایت مسئولین، تولید ذوب آهن اصفهان در سال جاری به 2/7 و سال بعد به 3/6 میلیون تن افزایش یابد .
    وی در ادامه به افزایش سرمایه در گردش ذوب آهن اشاره کرد و افزود : این سرمایه صرف تامین مواد اولیه خواهد شد .
    یزدی زاده همچنین به موضوع حفظ آرامش در سطح شرکت و حفظ منافع سهام داران نیز اشاره داشت و گفت: من مسئول سهامداران و حافظ امانت آنها خواهم بود و منافع ملی و منافع سهامداران را تامین خواهم کرد و از مجموعه نیز انتظار دارم که با تمام قوا در خدمت اهداف و برنامه های شرکت باشند .
    یزدی زاده همچنین بر تعامل با تمامی مسئولین ملی ، استان و منطقه اشاره کرد و افزود : برای رونق شرکت و حفظ اعتبار داخلی و خارجی آن نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا به کمک الهی و حمایت همکاران عظمت گذشته ذوب آهن و برند پیشتاز آن حفظ شود .
    استفاده از توانمندی های داخلی برای توسعه ذوب آهن
    در این مراسم مرتض لطفی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز طی سخنانی ضمن اشاره به وضعیت کلی شرکت های تحت پوشش شستا و منشور 9 ماده ای وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : نگاه شستا به مجموعه های تابعه نگاه از درون است و انتصابات داخلی بر اساس توانمندی نیروهای داخلی مجموعه ها صورت می گیرد.
    وی ادامه داد: بر همین اساس علی رغم نیاز شرکت ملی فولاد به خدمات مهندس یزدی زاده ، وی طی یک فرآیند حساب شده برای مدیرعاملی ذوب آهن انتخاب و معرفی شد وامید است با جدیت و توانمندی خود وکلیه کارکنان ، اهداف عالی ذوب آهن به زودی محقق شود .
    لطفی در ادامه ضمن قدردانی از خدمات مهندس صادقی در طی سال های تصدی مدیر عاملی ذوب آهن ، بر تهاتر مالی ذوب آهن با بانک مرکزی ، استفاده از پساب های موجود، راه اندازی کوره بلند شماره 1 ، توجه به رفاه کارکنان و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگر تاکید کرد .
    ذوب آهن اصفهان سرمایه ملی است
    جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در این آیین با اشاره به وضعیت تولید فولاد ایران و مزیت های رقابتی این صنعت و قدمت و پیشتازی ذوب آهن اصفهان در این عرصه یاد آور شد : ذوب آهن اصفهان یک سرمایه ملی و برکت فولاد کشور است و تنها راه نجات ، افزایش تولیدات آن است و با توجه به افزایش کک تولیدی در ذوب آهن و سایر توانمندی ها برای تداوم تولید نسبت به دیگر واحد های فولادی ، کمترین ریسک را به همراه دارد و تحریم های بین المللی نیز کمترین تاثیر منفی را بر آن تحمیل می کند .
    سرقینی ضمن اشاره به زنجیره تولید فولاد در ایران افزود : با تلاش های انجام شده زنجیره فولاد وضع مناسبی به خود گرفته و صنعت فولاد در ایران بومی شده است و بیشترین نقش در این زمینه را نیز ذوب آهن اصفهان داشته است .
    معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت در پایان با اشاره به نیاز ذوب آهن به صرفه جویی در مصرف آب و انرژی گفت: ما همچنان در خدمت و درکنار ذوب آهن اصفهان هستیم و با توجه به اعتماد وشناختی که از قبل به مهندس یزدی زاده در شرکت ملی فولاد ایران داشته ایم در آینده نیز ایشان را برای افزایش تولید کمک خواهیم کرد .
    تلاش برای رشد روزافزون صنعت فولاد 
    محسن کوهکن نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان کوتاهی با اشاره به تغییر وضعیت ذوب آهن از نظر مدیریت دولتی به وضعیت سهامی و مدیریت خصوصی گفت: در شرایط جدید ذوب آهن باید به صورت خصوصی و سهامی اداره شود و در این صورت بازنشستگان و سهامداران هم شریک آن هستند .
    وی با تاکید بر تبدیل چالشها به فرصت  و همچنین بهره گیری از ظرفیت بالای شهرستان لنجان افزود: باید همه دست به دست هم دهیم تا صنعت فولاد بیش از پیش رشد کند.
    ذوب آهن برند ملی است و باید حفظ شود
    احمد صادقی مدیر عامل پیشین ذوب آهن نیز در این آیین ضمن تشکر از تمامی میهمانان و حاضران مراسم طی سخنانی گفت : من این جلسه را تودیع خود نمی دانم چرا که از زمانی که  ازفولاد مبارکه به ذوب آهن آمدم و در دو نوبت مدیر عامل این شرکت شدم همچنان به ذوب آهن علاقمند بوده و در زمان هایی هم که در ذوب آهن نبودم به عنوان مشاور در خدمت مجموعه بوده و در آینده نیز به هر صورت آماده همکاری و ارئه نظرات خود هستم .
    صادقی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده طی سال های اخیر در ذوب آهن اصفهان گفت : ذوب آهن یک برند ملی و آرزوی دیرینه ایرانیان بوده و دارای پتانسیل زیادی است که باید حفظ شود و از بعضی سرمایه گذاری های انجام شده نیز بهره برداری های لازم صورت گیرد .
    وی افزود : ذوب آهن در قلب من است و خوشحالم که مهندس یزدی زاده از دوستان و همکاران قدیمی مسئولیت اداره این شرکت را برعهده می گیرد و از همه کارکنان می خواهم که تمام قوا به وی کمک کنند تا ذوب آهن با عزت و قدرت در صحنه اقتصاد و صنعت کشور حاضر باشند .
    رونمایی از سه اثر فرهنگی
    در پایان آئین تکریم و معارفه مدیر عامل ذوب آهن اصفهان از سه اثر فرهنگی که توسط روابط عمومی  این شرکت به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت آن تهیه و چاپ شده بود به شرح ذیل رونمایی شد .
    1 – انتشار تمبر یادبود پنجاهمین سالگرد فعالیت ذوب آهن 
    2 – انتشار کتاب " زبان ذوب" حاوی خاطرات 200 نفر از پیشکسوتان صنعت فولاد و ذوب آهن 
    3 – انتشار کتاب " سیمای سالیان " شامل عکس های ذوب آهن از بدو ساخت تا سال 1396

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر