تاثیر منفی تنش‌های تجاری روی "فلز سرخ"

عصر معدن- در کنار نگرانی‌های تجاری در جهان، قیمت مس روند افزایشی پیدا کرد.;

تاثیر منفی تنش‌های تجاری روی "فلز سرخ"
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مس در روز پنج شنبه  به قیمت 3.018 دلار به ازای هر پوند یا 6،650 دلار به ازای هر تن رسید.

    مس اغلب به دلیل کاربرد گسترده آن در صنعت، حمل و نقل، شبکه‌های قدرت و ساخت‌وساز به عنوان شاخصی برای چشم‌انداز اقتصادی استفاده می‌شود. نگرانی در مورد تاثیر جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز که  تقریبا مسئول نیمی از مصرف مس و دیگر فلزات پایه در جهان است نیز در این میان احساس می شود.

    اما اقتصاددان کالای سیمونا گامباریینی از اقتصاد سرمایه، هشدار می دهد اگر تنش های تجاری در طول سال ها وجود داشته باشد، با کاهش قیمت فلزات صنعتی در سال 2018  روبرو خواهیم شد.در حقیقت، تنش‌های تجاری افزایش‌ یافته، با این وجود ماهمیشه انتظار داشتیم که قیمت فلزات صنعتی امسال به دلیل رشد کندتر در چین کاهش یابد.

    ما فکر می‌کنیم که اکنون نشانه‌هایی واضح وجود دارد که اقتصاد در حال از دست دادن رشد فزاینده سرمایه‌گذاری است در ماه می و پروکسی های ما برای تقاضای فلزات نیز سیگنال‌های هشدار دهنده را نشان می‌دهند. البته ما مشکوکیم که این موضوع به طور کامل در قیمت فلزات صنعتی درنظر گرفته نشده است. به این ترتیب ، ما انتظار داریم قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد.

    به طور جداگانه، گروه تحقیق بین المللی مس، روز پنج شنبه گزارشی را منتشر کرد که برآورد میزان تولید معادن مس در جهان در سه ماهه اول سال جاری با رشد 7.1درصدی  یا افزایش 330.000 تنی همراه بوده است. این امر عمدتا به لطف خروجی بالاتر از بزرگترین معدن مس در جهان، اسکاندیای شیلی و رودهای در کنگو و زامبیا بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر