حضور پررنگ هندی‌ها در معادن سنگ‌آهن یزد

عصر معدن- رییس خانه معدن یزد درباره عمده فعالیت‌های معدنی این استان در سال ۹۷ گفت: خانه معدن استان یزد در سال جاری، ۳ دوره آموزشی برای معدنکاران استان برگزار خواهد کرد.;

حضور پررنگ هندی‌ها در معادن سنگ‌آهن یزد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    سعید افضلی پور در ادامه سخنانش به «عصرمعدن» اظهارکرد: برگزاری دوره آشنایی با قوانین صادرات موادمعدنی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تکنسین‌های معدن در حوزه انفجار و آتشباری معادن و دوره آشنایی معدنکاران با قوانین مالیاتی امسال برگزار خواهد شد.
    به گفته وی، قرار است برای تسریع صدور پروانه‌های معدنی و حمایت از معدنکاران در جلسات شورای گفت‌وگو به این موضوع پرداخته شود تا کارهای معدنکاران تسریع شود.
    رییس خانه معدن استان یزد همچنین درباره اینکه آیا استان یزد در طرح احیای معادن کوچک حضور دارد یا خیر نیز اینگونه اظهار کرد: استان یزد در میان 6 استانی که برای طرح پایلوت در نظر گرفته شده قرار ندارد و در مرحله دوم در این طرح پایلوت احیای معادن قرار خواهد گرفت.
    وی درباره معادن فعال استان یزد اظهار کرد: 547 معدن فعال در استان یزد در سال 96 فعالیت داشتند و امسال نیز 6 پروانه جدید صادر شده است. اکنون در مجموع، 557 معدن دارای پروانه بهره برداری هستند و بیشترین آمار بهره برداری مربوط به سنگ های ساختمانی و خاک های نسوز است، اما از نظر حجم تولید بیشترین میزان مربوط به سنگ آهن، سرب و روی و باریت است .
    افضلی پور در ادامه در خصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی در معادن استان یزد نیز گفت: اکنون 2معدن سنگ‌آهن در ابرکوه و میبد استان یزد به شکل مستقیم توسط سرمایه‌گذار هندی در حال بهره‌برداری هستند.
    رییس خانه معدن  استان یزد درباره سامانه نیما نیز گفت: اکنون 100درصد ارز صادراتی موادمعدنی به داخل کشور برمی گردد اما امروز دوستان ما از روند اجرایی سامانه نیما ناراحت هستند. زیرا برای دریافت ارز باید در نوبت های طولانی به سر ببرند و اینگونه حتی ممکن است قراردادهای خود را از دست در واقع زمان دسترسی آنها به ارز زیاد شده و بیشترین مشکل در همین زمینه است.
    وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز نیز از سوی دیگر هزینه های تولید معدنکاران را افزایش داده و باعث شده تا رقابت از بین برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر