آیا شهر فولادی چین تعطیل می شود؟

عصر معدن- تانگشان چین درباره تولید گازهای گلخانه‌ای شدید به صنایع سنگین و شرکت‌های برق هشدار داد.;

آیا شهر فولادی چین تعطیل می شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بزرگترین شرکت تولیدی فولاد تانگشان به شرکت های خود در بخش های انرژی فولاد، کک و زغال سنگ دستور داد تا با هدف کاهش میزان گازهای گلخانه ای، آخرین تلاش را  برای محدود کردن آلودگی هوا داشته باشند. 
    طبق سندی که توسط دولت تانگشان در روز چهارشنبه صادر شد و توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفت، فولاد سازان تا اکتبر برای رسیدن به اهداف مورد نظر قرار می‌گیرند، در حالی که تولیدکنندگان کک و نیروگاه های زغال سنگ باید تا ماه سپتامبر این اقدام را اجرایی کنند.

    بر این اساس، کارخانه هایی که تا پایان مهلت مقررات رسیدن به اهداف انتشار را رفع نمی کنند، برای اصلاح بسته خواهند شد.
    تانگشان، یک شهر در استان هبی است که 64 فولاد ساز دارد و 91.2 میلیون تن فولاد خام در سال 2017 تولید کرده که 11 درصد کل تولیدات این کشور را تشکیل می دهد.
    این شهر همچنین روز دوشنبه برنامه‌ای برای کاهش 50درصدی تولید برای تولیدکنندگان فولاد تا سال 2020 را تعریف کرد تا بر اساس آن تجهیزات ناکارآمد را برای استحکام بخش فولاد و بهبود کیفیت هوا از بین برده شود.

    همچنین بر اساس سند صادر شده در روز چهارشنبه نیز، شرکت هایی که قبل از ماه اکتبر بررسی های مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای را برای کاهش میزان تولید انجام می دهند، از زمان اجرایی محدودیت تولید در زمستان سال های 2019 تا 2020، معاف می شوند.
    در زمستان گذشته، شهرتانگشان به کارخانه های فولادی دستور داد تا تولید را تا 50 درصد کاهش دهد. 
    تانگشان، همچنین گفت به شرکت‌هایی که پیش از پایان سال به منظوربرآورده کردن هدف تشعشعات مواد شیمیایی ، تجهیزات تمیز هوایی نصب می‌کنند، حمایت مالی خواهد کرد.
    این سند می‌گوید: " وضعیت انتشار آلاینده‌ها به عنوان کانون اصلی بازرسی‌های زیست‌محیطی در نظر گرفته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر