جنگ تجاری امریکا و چین تهدیدی برای مواد اولیه

عصر معدن- قیمت مس روز پنج شنبه در نیویورک به بیش از ۳ درصد در برابر دلار آمریکا یعنی به رقمی بالغ بر۶.۲۲۰ دلار در بازار Comex رسیده است که پایین ترین سطح از ماه ژوئن سال گذشته است.;

جنگ تجاری امریکا و چین تهدیدی برای مواد اولیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، این یکی از شلوغ ترین روزهای سال 2018 در بازارهای آتی کالاهای با بیش از 2.3 میلیون تن مس با ارزش 14.6 میلیارد دلار بود. همچنین نیکل ستاره 2018 در روز پنج شنبه شکست خورد و به آخرین مجموعه پیچیده فلزی که کمتر از میانگین متحرک 100 روزه آن به 14،200 دلار در هر تن تبدیل شد.

    گزارش ها در روز پنج شنبه نشان می دهد فروپاشی تجارت بین ایالات متحده و چین، به عنوان مصرف کننده 50درصد مس در جهان، به سرعت می تواند تند و زننده شود. تعرفه 25٪ رئیس جمهور ترامپ در بیش از 800 کالای چینی به ارزش 34 میلیارد دلار در روز جمعه رسیده است.

    Goldman Sachs، سرمایه گذار، آب های سرد را بر این باور گذاشت که جنگ تجاری یک تهدید جدی برای مواد اولیه است و می گوید که بیشتر آنها احتمالا به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار نمی گیرند و پس از آن کاهش زمان اخیر هم زمان خرید است.

    تحلیلگران از جمله جفری کرری در یادداشتی نوشت: "تاثیرات جنگ تجاری بر روی بازارهای کالاها بسیار کوچک خواهد بود، به استثنای سویا، جایی که انتقال کامل از منابع امکان پذیر نیست." وی گفت: "این مطابق با دیدگاه اقتصاددانان ما است که تأثیر اقتصاد کلان جنگ تجاری بسیار کوچک است"، با تأکید بر دو نکته اضافی، گفت: مواد اولیه از نگرانی رو به رشد سرمایه گذاران جهانی در مورد تاثیر بالقوه تعرفه های تجاری برنامه ریزی شده توسط واشنگتن و واکنش تهدید شده چین به این کشور آسیب دیده است. در ماه ژوئن، شاخص کالا شاخص بلومبرگ از اواسط سال 2016، بزرگترین افت ماهانه خود را متحمل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر