بازارهای جهانی در انتظار مذاکره چین و امریکا

عصر معدن- ادامه روند کاهش ارزش لیر ترکیه که در روز جمعه اتفاق افتاد، بازار سهام نوظهور را با افت روبرو کرد و بازار های جهانی دیگر را محتاط نگه داشت.;

بازارهای جهانی در انتظار مذاکره چین و امریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، سرمایه گذاران و فعالان بازارهای جهانی امیدوار هستند جلسه آینده ایالات متحده و چین نگرانی ها را نسبت به تعرفه های تجاری حل کند.
    وال استریت ژورنال نیز به تازگی در گزارشی آورده است که چین و ایالات متحده در حال آماده سازی یک نقشه راه برای مذاکرات تجاری خود در هفته پیش رو هستند. در واقع هدف هر دو کشور  از مذاکره، حل و فصل جنگ تعرفه ای است که میان چین و امریکا به راه افتاده است.
    وزیر بازرگانی چین نیز گفت: یک هیات چینی به سرپرستی Wang Shouwen معاون وزیر بازرگانی، در روز پنج شنبه با نمایندگان آمریکا دیدار خواهد کرد.
    Michael Hewson تحلیلگر CMC Markets، گفت: هنوز اختلاف زیادی برای رسیدن به توافق در این گفت و گو وجود دارد.
    گفتنی است جنگ تجاری میان امریکا و چین به راه افتاده، بسیاری از بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده که از مهمترین آنها می توان به بازار فلزات اساسی همچون فولاد و آلومینیوم اشاره کرد. اعمال تعرفه 25درصدی برای واردات فولاد و تعرفه10درصدی برای آلومینیوم از یکسو و تحریم بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان " روسال " روسیه سبب شده تا بازار جهانی تحت تاثیر قرار گیرد و برخی تولیدکنندگان را با خطر از دست دادن بازارهای هدفشان مواجه سازد. زیرا در صورت عدم توافق چین و امریکا، چین محصولاتش را به سمت بازارهای جدید روانه خواهد کرد و منجر به برهم زدن نظم بازار خواهد شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر