وزارت صمت باید معاونت معدنی قدرتمند داشته باشد

عصر معدن- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اسلامی معتقد است شرایط فعلی کشور به صورتی نیست که وزارتخانه ای جدا تشکیل شود.;

وزارت صمت باید معاونت معدنی قدرتمند داشته باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    علی اسدی کرم در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» درباره طرح انتزاع وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین درخواست برخی فعالان بخش معدن مبنی بر تشکیل وزارتخانه‌ای جداگانه برای بخش معدن و صنایع معدنی، اظهار کرد: بعید است در شرایط فعلی و با وضعیت مالی کشور وزارتخانه ای تشکیل شود.
    وی ادامه داد: البته اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت معاونت معدنی و صنایع معدنی را قدرتمند کنند، بخش معدن را فعال تر از امروز می بینیم، زیرا عمده مشکلات و مسائل این بخش حل خواهد شد.
    نماینده مردم شهرستان شهر بابک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز تیم تخصصی که بخش معدن باید در اختیار داشته باشد، موجود نیست. این مشکلات در وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه در بخش معدن قابل لمس است.
    به گفته وی، امروز معادنی در کشور وجود دارند که 5سال از زمان راه اندازی آنها می گذرد اما نتوانسته اند آن طور که باید ارزش افزوده ایجاد کنند. درواقع عملکرد بخش معدن ضعیف بوده است.
    اسدی کرم در ادامه تاکید کرد: حال در چنین شرایطی بعید است وزارتخانه جدید ایجاد شود.
    نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اخباری درباره مشکلات کمبود لاستیک کامیون‌های معدنی اظهار کرد: در ارتباط با تامین نیاز لاستیک استان با کارخانه لاستیک بارز استان هماهنگی هایی انجام شده و به دنبال ایجاد سهمیه ای ویژه برای استان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر