مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان:

ذوب‌آهن وارد صحنه جدیدی از روزگار تولید می‌شود

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، درخصوص پروژه‌‎های در دست اجرا و چشم‌انداز ذوب‌آهن گفت: از جمله محصولات ذوب‌آهن اصفهان که امروزه جای خوشبختی و افتخار دارد، تولید ریل است که با عنوان ملی همراه است و همچون یک کار عادی در ذوب‌آهن انجام می‌گیرد.;

ذوب‌آهن وارد صحنه جدیدی از روزگار تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، منصور یزدی‌زاده با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: زمانی این نگرانی وجود داشت که به دلیل پیچیدگی‌ها و حضور کارشناسان خارجی با مشکل مواجه شویم اما خوشبختانه این محصول به بهترین شکل ممکن و مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌شود. راه‌آهن نیز با توجه به تاییدیه شرکت بازدیدکننده، محصول را تحویل می‌گیرد.
    وی افزود: در خردادماه امسال نیز نخستین پارت از محصول به راه‌آهن تحویل شد و امروز نیز می‌توان با افتخار گفت که حدود 2000 تن از این محصول با بالاترین استاندارد تولید شده و آماده تحویل است و راه‌آهن در حال آماده سازی زمینه انتقال آن است تا ذوب‌آهن وارد صحنه جدیدی از روزگار تولید خود شود.
    وی بیان کرد: با توجه به اینکه نورد 650 تجهیز شده، علاوه بر تولید ریل، قابلیت تولید تیرآهن H سنگین ٣۰۰ میلی متر به بالا با مصارف صنعتی نیز مهیا است و تولید آن جایگزین تیر ورق می‌شود. این محصول با موفقیت تولید و نخستین پارت آن نیز وارد بازار شده و امید است با تقاضای ایجاد شده در بازار به عنوان یک محصول روتین شناخته شود.
    مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: طبق توافق اولیه با شهرداری اصفهان ریل مورد نیاز مترو این شهر توسط ذوب‌آهن تولید خواهد شد.
    وی با بیان اینکه ذوب‌آهن دارنده گواهینامه استاندارد محصول برای صادرات است مقدار تولید سالیانه این شرکت را در شان نام و جایگاه ذوب‌آهن ندانست و از برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه و افزایش تولید در این مجتمع صنعتی خبر داد.
    وی افزود: پروژه‌های خوبی در دست اقدام است که یکی از آنها تزریق پودر زغال بوده و می‌تواند مصرف کک را در شرکت کاهش دهد و تاثیر خوبی بر هزینه‌های کارخانه داشته باشد. پروژه VD در فولادسازی نیز به زودی به بهره برداری می‌رسد که تاثیر بسزایی در تولید فولادهای خاص دارد.
    وی خاطرنشان کرد: پروژه گوگردزدایی فاز نخست آن راه‌اندازی شده و به زودی فاز دوم هم راه‌اندازی می‌شود و هیچگونه محدودیتی در ظرفیت آن وجود ندارد. درخصوص اره نورد 500 نیز که سال‌های بسیاری ذوب‌آهن در صادرات تیرآهن به اروپا بابت آن دچار محدودیت بود خوشبختانه یکی از خط‌های آن راه‌اندازی شده و دیگری نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود تا اینکه محدودیتی برای اره تیرآهن مطابق با استانداردها که مورد توجه مشتریان اروپایی است وجود نداشته باشد.
    یزدی‌زاده گفت: ذوب‌آهن تمام تلاش خود را معطوف کرده تا بتواند از ثمره 50 سال فعالیت فولادی،کارشناسی و تجربه خودش، محصولاتی را تولید کند که در توان تولید دیگران نیست. در این زمینه به زودی خبرهای خوبی اعلام خواهد شد و امید است شاهد رسیدن ذوب آهن اصفهان به جایگاه واقعی خود به عنوان یک شرکت پیش‌رو در فولاد کشور باشیم و رضایت سهامداران نیز از عملکرد مجموعه جلب شود.
    یزدی‌زاده ادامه داد: یکی از طرح‌های موثر در زمینه استفاده از آب که طی چندسال گذشته انجام شده، روش BOT است و امروز این کارخانه در اختیار شرکت قرار گرفته آب‌زدایی از لجن کنورتور بود. با اجرای این طرح که با روش‌های روز دنیا انجام شد، توانستیم رطوبت لجن را به زیر 10درصد رسانده و علاوه بر بکارگیری آب در چرخه تولید، از کیک لجن در شیخت آگلومره استفاده کنیم. در زمینه استفاده از پساب، اگر این منبع مورد استفاده قرار نگیرد، وارد محیط زیست می‌شود و مشکلاتی را به دنبال دارد.
    بنابراین علاوه بر اجرای پروژه انتقال پساب زرین‌شهر به شرکت که طی چندسال گذشته انجام شد و خوشبختانه بخشی از درختان غیر مثمر نیز از طریق آن آبیاری می‌شود.
    یزدی‌زاده گفت: ذوب‌آهن اصفهان بزرگترین جنگل مصنوعی منحصربفرد به مساحت 16 هزار و 500هکتار ایجاد کرده و آبیاری ٢۰۰۰ هکتار آن بصورت غرقابی و مابقی آن به صورت دیم است و تاثیرات زیست‌محیطی مهمی برای منطقه دارد.
    مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن خاطر نشان کرد: در مجموع طی چند سال گذشته یک‌درصد عوارض آلایندگی مطابق قانون پرداخت شده و مجموع اقدام‌هایی که انجام شده، قابل توجه است. در واقع به ازای هرتن تولید، مبلغی صرف محیط زیست می‌شود اما این موضوع برای شرکت رضایت بخش نیست و باید به طور مداوم این شاخص ها را بهبود بخشید و مطابق با شرایط روز پیش رفت.
    این مقام مسئول خاطر نشان کرد : با توجه به شرایط خاصی که صنایع معدنی در ایران با آن روبروست مدیریت مصرف آب، استفاده موثر از آن و کاهش مصرف مورد توجه ویژه قرار دارد. خوشبختانه در حال‌ حاضر شرکت ذوب‌آهن در وضعیت نسبی پایدار قرار دارد که آسیبی به وضعیت تولید وارد نشود. تمام تلاش بر این است که مطابق با بودجه‌ای که به سهامداران اعلام شده و خود را مکلف به اجرای آن می‌داند خود را با این شرایط وفق دهیم. یکی از دغدغه‌های دیگر تامین مواد اولیه است که در این زمینه نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته و با تامین منابع مالی به فرایند پایدارسازی مواد اولیه می‌رسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر