باید جلوى خروج فلز سرخ از کشور را بگیرند

عصر معدن- مدیر عامل شرکت دنیاى مس بیان کرد: خروج مس از کشور موضوعى دردناک است.;

باید جلوى خروج فلز سرخ از کشور را بگیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وحید اسلامیان مدیر عامل شرکت دنیاى مس در میزگرد تخصصى چالش ها و فرصت هاى صنعت مس درباره خروج محصولات مسى از کشور ، اظهار کرد: برخى محصولات از مرز افغانستان خارج مى شوند، البته بخشى با تعرفه خارج مى شوند.

    وى ادامه داد: متاسفانه امروز با وجود ممنوعیت صادرات قراضه مس، همچنان این اتفاق در حال وقوع است.
    اسلامیان تصریح کرد: یکى از دلایل اصلى براى این موضوع اختلاف نرخ ارز در بورس و بازار است. شاید بهتر باشد برروى صنایع بالادستى کاتد سرمایه گذارى بیشترى انجام شود.
    وى بیان کرد: باید از خروج مس جلوگیرى کرد. امروز در شرایط جنگ اقتصادى قرار داریم به همین دلیل در چنین شرایطى نباید دستورى عمل کرد.
    اسلامیان اضافه کرد: برخى به دلیل تفاوت نرخ، مس را در بورس خریدارى کرده و سپس با عناوین مختلف از کشور خارج مى شود. این موضوع بسیار دردناک است. شاید به همین دلیل است که قیمت قراضه مس و یا آلومینیوم از قیمت شمش گران تر است.
    وى درباره چگونگى جلوگیرى از این اتفاق بیان کرد: در چنین شرایطى شرکت هایى که خرید عمده از شرکت مس را دارند، ضربه مى بینند. متاسفانه نهادهاى نظارتى کار خود را به خوبى انجام نمى دهند در حالى که سوابق ١۰ ساله شرکت ها در دسترس نهادهاى نظارتى است.
    اسلامیان افزود: امروز کسانى مفتول مس را خریدارى مى کنند که سابقه ١۰ ساله آنها چندان گواه این موضوع نیست. متاسفانه مفتول مس را با ارز ٤٢۰۰ تومان خریدارى کرده و یا انبار مى کنند یا از کشور خارج کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر