شفاف سازى وزارت صمت درباره واگذارى پهنه‌ها

عصر معدن- مدیر کل امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه بررسى شفافیت اقتصادى در آزادسازى و واگذارى پهنه هاى معدنى اظهار کرد: براى کاهش مشکلات واختلافات از یک فرآیند سنتى به سمت یک فرآیند شفاف رفته ایم.;

شفاف سازى وزارت صمت درباره واگذارى پهنه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى « عصرمعدن»، اسداله کشاورز بیان کرد: متاسفانه همیشه همکاران ما مورد اتهام قرار گرفته اند که پهنه ها را به دوستان و آشنایان خود داده اند،البته شاید ١ الى ٢ مورد تخلف صورت گرفته اما گسترده نیست.

    وى افزود: ما در واگذارى به دنبال سهولت کار بوده ایم.همچنین براى شفاف سازى و ورود لایه هاى اطلاعاتى مختلف به سمت سیستم کاداستر رفتیم وهر روز به دنبال توسعه آن هستیم. امید است تا پایان مهر ماه آمار تولید وحقوق دولتى نیز به آن اضافه شود.

    مدیر کل اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سرور سیستم کاداستر ١٢۰ ترابایت است زیرا به دنبال کارروى آن هستیم. البته باید به این نکته اشاره داشت که اینترنت کشور مشکل دارد.

    کشاورز افزود: در بحث پهنه ها ایمیدرو وارد شد، زیرا در بحث تامین بودجه براى سازمان زمین شناسى محدودیت وجود داشت. در نتیجه ایمیدرو ورود پیدا کرد و کار برروى ٢٥۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور را آغاز کرد.

    وى تصریح کرد: قالب بر ١٤۰ پهنه در کشور تعریف شده که معادل ٥۰۰ هزار کیلومتر مربع است. جالب است بدانید ایمیدرو در پهنه هایى که امیدى وجود نداشت موفق به شناسایى پتاسیل هایى شده است.

    کشاورز گفت: هنوز به هدف نهایى نرسیده ایم زیرا مسایل و مشکلاتى وجود دارد، اما به هر حال به ٤۰ الى ٥۰ درصد آن دست یافته ایم.
    به گفته وى، از ١٤۰ پهنه حدود ٢۰ پهنه اصلا واگذار نشده اند که یا متقاضى نداشته و یا در مناطق محیط زیست قرار داشته اند.

    کشاورز بیان کرد: خروجى حاصل از این پهنه ها بالغ بر ٦۰۰ محدوده امید بخش است که به عنوان مثال از این تعداد ٣٩ مورد در خواف است که از ٣٩ مورد ٢٥ مورد با محدوده هاى مردم درگیر است.

    وى در پاسخ به این سوال که چرا برخى اطلاعات در سایت نیست، اظهار کرد: برخى اطلاعات در سایت نیست زیرا برخى مى گفتند این اطلاعات بازار دلالى درست کرد و مدام از سوى دلالان تماس داریم. به همین دلیل این اطلاعات به طور موقت حذف شده است.

    کشاورز افزود : ١٨١ محدوده در برهه زمانى ١١ شهریور ثبت شد و از آن تاریخ تا ٨ مهر هیچ گونه اجازه اى براى ثبت داده نشده است.البته زمانى که ما سیستم ثبت را بستیم دوستان گفتند فراموش کرده اند مناطق امید بخش را ثبت کنند به همین دلیل مجبور شدیم سیستم را باز و آنها را ثبت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر