ظرفیت تولید زغال در چین کاهش می‌یابد

عصر معدن- استان Shanxi چین که مرکز اصلی استخراج زغال‌سنگ کشور است، قول داده تا ظرفیت کک سازی و تولید کک سالانه را کاهش دهد.;

ظرفیت تولید زغال در چین کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، براساس بیانیه دولت در روز سه‌شنبه، چین تلاش طولانی‌مدتی در راستای کاهش انتشار گازهای سمی از صنعت سنگین زغال سنگ داشته و به دنبال کاهش تولید گازهای سمی بوده‌ است.
    براساس این بیانیه، این استان ضمنا مقرر کرده تولیدکنندگان تا یکم اکتبر 2019  برای رعایت استانداردهای سختگیرانه زیست‌محیطی تلاش کنند.
    این بیانیه پس از آن منتشر شد که همه 11 شهر Shanxi در سال جاری توسط دولت مرکزی به عنوان " میدان اصلی " کمپین ضد آلودگی کشور شناسایی شدند.

    همچنین این سازمان قول داده ‌است تا سال 2020 از سطح جهان ، دی‌اکسیدسولفور و اکسید نیتروژن را  به میزان بیش از 20 درصد کاهش دهد.ا این موارد در حالی مطرح می شود که این استان  به استخراج و فرآوری سوخت فسیلی به شدت وابسته بوده‌ و یک پنجم از کل تولید زغال‌سنگ چین در سال گذشته از Shanxi به دست آمده‌است.

    بر اساس برآورد تحلیلگران، در حال حاضر Shanxi حدود 130 میلیون تن ظرفیت کک سازی دارد.

    دولت Shanxi در بیانیه ای در روز سه شنبه گفت: "ما از اقدامات محیط زیست، بهره وری انرژی و ایمنی را برای مجبور کردن شرکت ها به منظور از بین بردن ظرفیت های قدیمی بکار خواهیم برد."
    همچنین سفارش مقامات شهری را به منظور برنامه ریزی ظرفیت تا اواخر سال 2018 به تصویب دولت Shanxi  رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر