نماینده محیط زیست:

باید پذیرفت معدنکارى فعالیتى اقتصادى است

عصر معدن- نماینده سازمان محیط زیست در پنل تخصصى نمایشگاه ایران کانمین ٢۰١٨ بر رعایت قوانین زیست محیطى در فعالیت هاى معدنى تاکید کرد.;

باید پذیرفت معدنکارى فعالیتى اقتصادى است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، ظهرابى دراین نشست افزود:بدون شک فعالیت هاى معدنى با محیط زیست مرتبط هستند و اثراتى را براى محیط هاى طبیعى به همراه دارد.

    وى ادامه داد:،امروز شاهد هستیم در فعالیت هاى معدنى از تکنولوژی هاى جدیدی استفاده نمى شود در نتیجه عمده فعالیت ها با تخریب همراه مى شود.
    ظهرابى تصریح کرد: در بخش فعالیت هاى معدنى، معادن فلزى داراى آلودگى های هستند که باید کنترل شود.
    به گفته نماینده محیط زیست، در صنایع معدنى نیز آلودگى هایى مانند گردو غبار، ذرات معلق و احیانا فلزات سنگین ممکن است وجود داشته باشد.
    ظهرابى اظهار کرد: امروز باید به دنبال کنترل اثرات فعالیت هاى معدنى باشیم. این کنترل با توسعه پایدار ایجاد مى شود. ما محیط زیستى ها باید بپذیریم معدنکارى یک فعالیت سودده و اقتصادى است اما باید تلاش کرد این فعالیت ها مغایر با محیط زیست نبوده و کمترین آسیب را به همراه داشته باشد.
    وى به یکى از مشکلات اشاره کرد و گفت: شاید یکى از مشکلات آن است که تنها براى فعالیت معادن در محدوده هاى ٤ گانه از محیط زیست استعلام گرفته مى شود. متاسفانه در خارج از این محدوده ها هیچ استعلامى گرفته نمى شود.
    ظهرابى تاکید کرد: انتظار آن است که فعالان معدنى کمى نگاهشان را نسبت به محیط زیست تغییر دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر