۱۶ محدوده معدنی امید بخش در سقز و بیجار شناسایی شد

عصر معدن- معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از معرفی و شناسایی ۱۶ محدوده معدنی امید بخش در شهرستان های سقز و بیجار خبر داد.;

۱۶ محدوده معدنی امید بخش در سقز و بیجار شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، مهدی مرادی اظهار داشت: چهار پهنه معدنی با مساحت 12 هزار و 500 کیلومتر مربع در کردستان اینک در دست مطالعه است.
    وی اضافه کرد: شناسایی پهنه سقز با مساحت سه هزار و 900 کیلومتر مربع به سازمان زمین شناسی کشور واگذار شده است.
    معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: 14 هزار و 100 کیلومتر خطی تاکنون پرواز هوایی در سقز انجام شده که در نتیجه آن 10 محدوده امید بخش در زمینه پلی متال (مجموعه ای از سنگ آهن، طلا، مس و سایر فلزات) در این شهرستان شناسایی شده است.
    وی یادآور شد: حُسن واگذاری پهنه به سازمان زمین شناسی این است که بعد از مطالعات و شناسایی محدوده ها و محرز شدن ذخیره معدنی، از طریق مزایده آن را به بخش خصوصی واگذار می کند.
    مرادی مساحت پهنه قروه را سه هزار و 596 کیلومترمربع اعلام کرد و گفت: این پهنه به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار شده و تا پایان سال جاری قرار شده نتایج آن اعلام شود.
    وی تاکید کرد: یک هزار و 100 کیلومتر مربع در بیجار هم به ایمیدرو واگذار شده و تاکنون 6 محدوده امید بخش در این شهرستان شناسایی و معرفی شده است.
    مرادی با اشاره به اینکه چهار هزار و 100 کیلومتر مربع هم در شهرستان دیواندره به ایمیدرو واگذار شده است، افزود: در حال اخذ مجوز پرواز در این شهرستان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر