دعوای امریکا و چین به WTO رسید

عصر معدن- چین و آمریکا یکدیگر را به ریاکاری متهم می‌کنند، چرا که اقامه دعوی در سازمان تجارت جهانی آغاز می‌شود.;

دعوای امریکا و چین به WTO رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» روز چهارشنبه در نشست سازمان تجارت جهانی، ایالات‌متحده فرستاده پکن به این نشست را به استفاده از سازمان تجارت جهانی برای پیگیری سیاست‌های غیر بازار متهم کرد و این در حالی است که یک مقام چینی می‌گوید کشورش قوانین را نقض نکرده است.
    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شرکای تجاری آمریکا را با برپا کردن یک دیوار تعرفه‌ای در برابر واردات فولاد و آلومینیوم - که توسط نگرانی‌های امنیتی ملی آمریکا توجیه شده‌است- خشمگین کرده و کالاهای چینی را با تعرفه‌های بزرگ آن هم به دلیل اتهام دزدی اموال معنوی ایالات‌متحده مورد هجوم قرار داده‌است.

    دنیس شیا، سفیر ایالات متحده در جلسه روز چهارشنبه که در آن تعداد زیادی اختلافات حقوقی در مورد سیاست های تجاری ترامپ وارد مرحله تصویب رسمی شده نیز گفت: چین از WTO برای ارتقای سیاست های غیر بازاری استفاده می‌کند تا بازارهای جهانی را تحریف کرده و منجر به ایجاد ظرفیت اضافی بزرگ به ویژه در فولاد و آلومینیوم شود.

    این مقام چینی در پاسخ گفت که پکن نمی‌خواهد به یک بازی مقصرتبدیل شود و گفت که ایالات‌متحده نتوانسته است ادعاهای"بی‌اساس" خود را در مورد اقتصاد چین که از آن برای پنهان کردن نقض قوانین سازمان تجارت جهانی استفاده می‌کند، مطرح کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر