استخراج ۲ میلیون تنی از سمنان بانمک

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از استخراج و تولید سالانه ۲ میلیون تن نمک در معادن این استان خبر داد.;

استخراج ۲ میلیون تنی از سمنان بانمک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» شاتا، محمد فروهر با اعلام این خبر گفت: با وجود ذخایر عظیم و با کیفیت نمک در غرب استان و فعالیت 33 معدن نمک فعال ، سالانه حدود 2 میلیون تن نمک در این معادن استخراج می شود.
    وی در حاشیه بازدید از معادن نمک در شهرستان گرمسار اظهار کرد: استان سمنان از نظر تولید گچ ، نمک و سلستین رتبه نخست کشور را دارا است که حدود 50درصد از نمک کشور در استان سمنان تامین می شود.
    محمد فروهر خاطرنشان کرد: در استان سمنان حدود 592 معدن فعال هستند که بیش از 3600 نفر در این معادن مشغول فعالیت بوده که از این تعداد بالغ بر 92 معدن در شهرستان گرمسار مستقر هستند.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی در استان سمنان تصریح کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی زیادی برخوردار است به گونه‌ای که در استان بیش از 42 نوع ماده معدنی شناخته شده بهره برداری می شود و سالانه بالغ بر 20 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر