افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن

عصر معدن- بر اساس جزئیات منتشر شده از بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، از مجموع بالغ بر ۴۷۵ هزار میلیارد تومان مالیات کالا و خدمات، اخذ ۸۰۰۰ میلیارد تومان مالیات (درآمد) حاصل از صادرات مواد خام و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی، پیش‌بینی شده است. همچنین بهره مالکانه حقوق معادن برای سال جاری ۵۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.;

افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا،  ایسنا، بعدازظهر امروز (شنبه 25 فروردین ماه)، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

    حسب جزئیات منتشر شده از بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، دولت در مجموع بیش از 475 هزار میلیارد تومان اخذ مالیات بر کالا و خدمات در سال 1403 پیش‌بینی کرده که از این میزان 8000 میلیارد تومان درآمد حاصل از صادرات مواد خام و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی، در نظر گرفته شده است.
    همچنین بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن از 48 هزار و 500 میلیارد تومان به 53 هزار میلیارد تومان در سال 1403 افزایش یافته که بر این اساس سقف درآمد دولت از معادن سه درصد نسبت به سال 1402 افزایش 9 درصدی یافته است.

    گفتنی است که در لایحه بودجه اولیه (پیش از اصلاح) بهره مالکانه حقوق معادن 55 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که 2000 میلیارد تومان کمتر شده است.

    شایان ذکر است بخش دوم لایحه بودجه 1403 شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه در جلسه یکشنبه هفته گذشته (19 فرودین) اعلام وصول شد و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه 1403 از فردا (یکشنبه 26 فروردین ماه) آغاز می‌شود.

    پورسعیدخلیلی