درهای باز دانشگاه در انتظار توسعه صنعت

عصر معدن- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه ارتباط با صنعت، گفت: ما در این راستا راهبرد "درهای باز دانشگاه" را در نظرگرفته‌ایم و برای اجرای کامل آن باید انعطاف لازم را داشته باشیم.‌;

درهای باز دانشگاه در انتظار توسعه صنعت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، احمد معتمدی در نشست هم اندیشی صاحب نظران ارتباط دانشگاه با صنعت با اشاره به اقدامات این دانشگاه در زمینه ارتباط با صنعت، افزود: با ایجاد برج فناوری در کنار دانشگاه، به جوانان کارآفرین فرصت داده شد تا با وصل شدن به بدنه دانشگاه بتوانند با صنعت نیز ارتباط برقرار کنند.
    وی با بیان اینکه این روش الگوی موفقی برای ارتباط دانشگاه با صنعت به شمار می‌رود، اظهار کرد: این مسیری است که بسیاری از دانشگاه‌های قدیمی و بزرگ طی می‌کنند.
    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، ارتباط میان صنعت و دانشگاه را باید حلقه مفقوده ای دانست که در سال های اخیر بارها به نقد و بررسی رسیده است. هرچند طی 5 سال اخیر اقدامات مثبتی در جهت پیوند این دو بخش رخ داده، اما آنطور که باید پل ارتباطی میان معدن که خود جزئی از صنعت است با دانشگاه ایجاد نشده است.
    شاید اصلی ترین دلیل برای این موضوع عدم آگاهی از نیازهای هر 2بخش است. زیرا این دو باید تکمیل کننده یکدیگر باشند.
    درواقع دانشگاه باید نیازهای صنعت را شناسایی کرد و در راستای رفع آنها اقدامات لازم را بردارد. از سویی دیگر شاید اصلی ترین مشکل نبود تجربه کاری در میان فارغ التحصیلان باشد. در واقع این موضوع باعث می شود تا معدن و دانشگاه فاصله زیادی از هم داشته باشند. فارغ التحصیلان رشته هایی همچون معدن بدون تجربه کاری راهی بازار کار می‌شوند در حالی که بخش معدن تشنه حضور نیروهای متخصص داخلی است تا با کمک آنها نیاز خود به تکنولوژی و دانش را تامین کند.
    موضوع مهم شاید آن باشد که فعالان دانشگاه و صنعت باید پشت یک میز نشسته و خواسته های خود را بیان کنند و برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهند. از سویی دیگر دولت نیز باید از هر دو بخش حمایت داشته و تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر