تحریم فلزی آمریکا مشکلی برای صنایع ایجاد نکرد

عصر معدن- معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: آمریکا دنبال تحریم فلز در ایران بود؛ ولی هیچ مشکلی برای صنایع کشور ایجاد نشد.;

تحریم فلزی آمریکا مشکلی برای صنایع ایجاد نکرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در آیین رسمی بهره‌برداری از مجتمع صنعتی و معدنی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شهرستان آرادان اظهار داشت: قول می‌دهم به‌زودی به استان سمنان بیایم و دیداری با مردم استان داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: سمنان، استانی پرظرفیت و یکی از استان‌های استراتژیک کشور بوده و دارای ذخایر معدنی خوبی است.

    معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: سمنان استانی با ظرفیت بالا در کشاورزی محسوب می‌شود و استانی بوده که بخش وسیعی از کویر و بیابان را به خود اختصاص داده است.

    جهانگیری بیان داشت: سمنان دارای مردمی سخت‌کوش و پرتلاش و استانی نیروخیز به شمار می‌آید که شخصیت‌های بزرگی را پرورش داده است و امروز افتخار می‌کنیم که در کنار یک سمنانی (حجت‌الاسلام حسن روحانی) فعالیت داریم.

    وی تصریح کرد: وزارت دفاع یکی از وزارت خانه‌های موفق کشور است؛ وقتی در یک منطقه پرتلاطم و ناآرام مثل خاورمیانه چنین امنیتی برقرار شده، از دستاوردهای نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی است که کشور به این جایگاه رسیده و امروز همه اذعان دارند که ایران یکی از کانون‌های باثبات جهان است.

    معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: بدخواهان به‌دروغ اصرار دارند ایران را مشکل منطقه معرفی کنند؛ اما ایران بخشی از راه‌حل‌های منطقه است و کمک می‌کند تا مشکلات رفع و امنیت برقرار شود.

    وی گفت: وزارت دفاع امروز با تکنولوژی‌های جدید، فناوری‌های روز و دانش‌بنیان و جذب انسان‌های شایسته و نمونه موفق است و از کسانی که توانشان را در خدمت مردم قرار می‌دهند، باید تشکر کرد.

    معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: کاری که امروز در مجتمع فجر 2 آرادان انجام گرفته، چند هدف مهم دارد که برای کشور تعیین‌کننده بوده و امروز پیرامون این واحد صنعتی جمعیت شکل گرفته است.

    جهانگیری بیان کرد: نخستین هدف از چنین طرح‌هایی، انتقال برخی صنایع از داخل شهرها به‌خصوص تهران به خارج از مراکز جمعیتی است؛، چراکه همه صنایع نباید در مراکز بزرگ متمرکز شوند و باید در سراسر کشور پراکنده باشند.

    وی افزود: نوسازی ماشین‌آلات از دیگر اهداف این طرح است که واحدهای با تکنولوژی جدید و با هدف ارتقا و نوسازی مورد توجه قرار گرفته است.

    معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: باید از امکانات و فناوری‌های تولید ایران در صنعت استفاده شود؛ با وجود اینکه آمریکا در وزارت خزانه‌داری خود، اتاق جنگ و مشکلات اقتصادی برای ایران ایجاد کرد؛ اما اقتصاد ایران فرونپاشید.

    جهانگیری افزود: اقتصاد ایران بنیه‌ای قوی دارد و مهندسی و مدیریت اقتصاد به اندازه‌ای قوی است که خود سازنده باشد و می‌تواند خود را سر پا نگه دارد.

    وی تصریح کرد: آمریکا دنبال تحریم فلز در ایران بود؛ ولی هیچ مشکلی برای صنایع کشور ایجاد نشد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر