معدن نخلک دوباره احیا شده است

عصر معدن- در سال‌های اخیر با توجه به مبحث اکتشاف در کشور از جمله در معدن سرب نخلک که پیش از این ذخیره قابل برداشتی نداشت این معدن به اصطلاح پیر با شناسایی ذخایر جدید معدنی به نخلک جوان تبدیل شد.;

معدن نخلک دوباره احیا شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، بهروز برنا عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولیدموادمعدنی با اعلام این مطلب افزود: هم اکنون موج مهاجرت معکوس در منطقه نخلک شکل گرفته و نیروهای فعال این مجتمع از 150 نفر به 300 نفر رسیده است.

    برنا با اشاره به پتانسیل بالای معدنی در منطقه شرق ایران گفت: استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بسیار مستعد کانی‌زایی فلزی بوده و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توانسته ذخایر مناسبی از مس، طلای پورفیری و رگه‌ای، آهن و همچنین رگه‌هایی از آنتیموان را در این مناطق شناسایی کند. عضو

    هیات‌مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطر‌نشان کرد: تحریم‌ها فرصت خوبی خواهد بود، شاید بدون وجود شرکت‌های خارجی فرآیند معدنکاری زمانبر باشد اما انجام شدنی است، چنان که در سال‌های اخیر کارشناسان خبره‌ای در بخش اکتشاف و استخراج آموزش دیده‌اند.

    برنا ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال حاضر در 24 استان کشور فعالیت دارد و تاکنون نتایج رضایت‌بخشی در حوزه اکتشاف کسب کرده است.

    وی در خاتمه ضمن اشاره به احیای معادن کوچک مقیاس گفت: یکی از برنامه‌های جامع ایمپاسکو کمک به احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس است که در راستای کمک به بخش خصوصی و رونق تولید و افزایش اشتغال در مناطق دارای پتانسیل ماده معدنی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر