رویکرد چین در مقابل امریکا چیست؟

عصر معدن- دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفت: هر گونه توافق با چین نمی تواند یک قرارداد ۵۰-۵۰ باشد.;

رویکرد چین در مقابل امریکا چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت تعرفه‌های او بر روی کالاهای چینی باعث شده که شرکت‌ها تولیدات خود را از چین به ویتنام و سایر کشورهای آسیا منتقل کنند.

    وی در مصاحبه ای با فاکس نیوز که در روز یکشنبه پخش شد گفت: ایالات متحده و چین "یک معامله بسیار قوی داشتند اما چینی ها آن را تغییر دادند و من اعلام کردم قصد داریم برای محصولات خود تعرفه در نظر بگیریم."

    گفته می شود هیچ مذاکره تجاری میان مذاکره‌کنندگان چین و ایالات متحده از زمان آخرین دوره در تاریخ 10 ماه مه صورت نگرفته و همان روز، ترامپ نرخ تعرفه را به ارزش 200 میلیارد دلار محصولات چینی از 10 درصد افزایش داده است.

    ترامپ این اقدام را پس از آن انجام داد که چین در مذاکرات خود با امریکا به منظور تغییرات بزرگ معامله ای، به توافق رسیده بود. 

    از آن زمان، چین در سخنرانی خود به تناقض رسیده و این نشان می دهد به زودی برگرداندن مذاکرات به منظور پایان دادن به جنگ تجاری 10 ماهه بین دو اقتصاد بزرگ جهان، اتفاق خواهد افتاد.

    ترامپ دو روز پس از افزایش تعرفه ها گفت: خوشحال خواهد شد صرفا تعرفه های مربوط به محصولات چینی را حفظ کند، چرا که ایالات‌متحده آمریکا ممکن است 100 میلیارد دلار یا بیشتر در تعرفه‌ها در نظر گرفته شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر