دستور "پوتین" برای ورود به بازار عناصر نادر

عصر معدن- روسیه مالک زمین های حاوی عناصر کمیاب است اما معادن کمی دارد.;

دستور "پوتین" برای ورود به بازار عناصر نادر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» روسیه در نظر دارد که با زمین های حاوی عناصر نادر در مویرگ‌های جنگ تجاری ایالات متحده-چین، تمرکز شدید خود را به عنوان کسی که می تواند مواد معدنی حیاتی را به فروش برساند داشته باشد.

    روسیه می تواند تبدیل به یک تامین کننده شود. طبق نظرسنجی زمین شناسی ایالات متحده، این کشور کمتر از 2 درصد تولید جهانی را در اختیار دارد، اما دارای چهارمین ذخایر جهان است. از طرفی در این کشور دو پروژه وجود دارد که می توانند در سال 2023 به صورت آنلاین آن را اجرایی کنند اما با تأخیر این کار انجام خواهد شد.

    ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ، این کشور را تحت فشار قرار داده است تا تولید عناصر نادر را در این زمین ها توسعه دهد. چراکه آن را مسئله ای "مهم برای توانایی های دفاعی کشور" دانسته و به آن اهمیت می دهد. او قبلا گفته است که روسیه در مجموع ذخایر در سراسر جهان رتبه دوم را دارد.

    بوریس کراسنژنف، رئیس تحقیق در موسسه آلفا بانک در مسکو نیز، گفت: "با وجود این واقعیت که پروژه ها دشوار است و به تعویق می افتند، بعید به نظر می رسد که این منابع به ایالات متحده برسند."

    بزرگترین این پروژه ها توسط شرکتTriArk Mining با سرمایه گذاری متعلق به میلیاردر روسی الکساندر نزیس و غول دولتی روسیه Rostec State Corp  که تحت تحریم های ایالات متحده قرار دارد، انجام می شود. این پروژه در شرق دور روسیه بوده و امیدوار است تا 14000 تن فریون بیویم و 16000 تن اکسید فلزات خاکی کمیاب در سال تولید کند. این باعث خواهد شد 10درصد از تولید جهانی تامین شود.

    TriArk انتظار دارد نخستین مواد از توزیع Tomtor در سال 2022 را استخراج کند و محصول سال قبل را به فروش برساند. با این وجود، این سایت با توجه به مشکلات استخراج سنگ معدن تاخیر چندانی مواجه شده است.

    Krasutsky گفت: "با توجه به زمان بندی پروژه و وضعیت پویا در بازار و جهان، خیلی زود است که بگوییمTomtor قادر به فروش زمین نادر به ایالات متحده خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر