زنگ خطر برای BHP به صدا در آمد

عصر معدن- ۵سد tailings شرکت BHP می‌تواند "خطر بزرگی" برای جوامع در صورت فروپاشی باشد.;

زنگ خطر برای BHP به صدا در آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بزرگترین معدنچی جهان، BHP  روز جمعه نتایج ارزیابی ریسک را منتشر کرد که نشان می دهد 5سد در معرض خطر شدید و آسیب رسانی به محیط های محلی قرار دارند و اگر شکسته و  آسیب ببیند، اتفاقات بدی رخ خواهد داد.

    گفته می شود که معدنچی استرالیا نتایج واکنش این ریسک را در واکنش به فشار گروهی از سرمایه گذاران که اطلاعاتی درباره تاسیسات تحت کنترل نزدیک به 700 شرکت معدنکاری را منتشر کرده، ارائه کرده است.

    روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد که BHP  به سرمایه گذاران گفته بود که 32 مورد از 67 سد باطله در سراسر جهان که گاهی اوقات در استخراج معادن خطرناک مورد استفاده قرار می گیرند، "خطر بالا" یا بدتر از طبقه‌بندی ایمنی سد کانادا را دارند.

    موسسه استخراج معدن  Tailings در ماه آوریل درخواست کرد که بیش از 600 شرکت تولیدکننده، از جمله معدنچیان اصلی، سوابق ایمنی تاسیسات ذخیره زباله خود را به دنبال فروریختن سد Brumadinho ویل در برزیل در ژانویه که منجر به کشته شدن صدها تن شد، فاش کنند.

    حدود 100 سرمایه‌گذار نیز، تحت رهبری هیات بازنشستگی کلیسای انگلستان و صندوق بازنشستگی دولتی سوئد، از شرکت ها خواستند تا به سوالات آنها درباره مسائل مربوط به ارتفاع و نوع سدها، ظرفیت سازی، سوابق مهندسی و بررسی ایمنی پاسخ دهد.

    گروه صنعتی، شورای بین المللی معدن و مواد معدنی (ICMM) در ماه مارس اعلام کرد که با برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و اصول سرمایه‌گذاری مسئول (PRI) برای توسعه استانداردهای جدید کار می کند.
    BHP گفته است که یک نیروی کار اختصاصی برای تمرکز بر مدیریت سد داخلی و توسعه بهترین روش بین المللی ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر