مرکز تحقیقات معدنی یزد در انتظار زمین

عصر معدن- محمدعلی طالبی استاندار یزد در پنجمین همایش ملی نقش معدن در توسعه کشور با رویکرد مواد معدنی استراتژیک گفت: ایفای مسئولیت اجتماعی معدن در استان انجام می شود و انتظار می رود این کار گسترده تر شود.;

مرکز تحقیقات معدنی یزد در انتظار زمین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، طالبی اظهار کرد: در شورای عالی معادن موارد بسیاری در خصوص تکالیف معادن مطرح شد که یکی از آنها قانون 43 ماده 6 بود که باید از ظرفیت قانونی معادن استفاده شود

    وی ادامه داد: معادن شرایط خوبی از نظر فروش و صادرات دارد که اگر کنار دولت قرار گیرد کارهای بزرگی در استان و کشور انجام می‌شود‌.

    به گفته استاندار یزد، نقش منابع انسانی در توسعه و بهره وری بسیار قابل توجه است و سخت کوشی مردم یزد سبب شده تا جایگاه ممتازی در بخش معدن کشور در اختیار این استان قرار گیرد.

    طالبی ادامه داد: نقش معدن در اقتصاد استان باید تقویت شود تا هم فعالان بخش معدن حداکثری بهره وری را در فعالیت اقتصادی یزد داشته باشد.

    وی تاکید کرد: معدن با مسائل اجتماعی و فرهنگی ارتباط دارد.

    طالبی با اشاره به موضوع مطالبات مردم یزد، تصریح کرد: مطالبات مردم از بخش معدن در استان یزد مطرح شده است و نمایندگان مجلس نیز مطالباتی در این زمینه مطرح کرده اند و سعی ما بر این است که تعامل جدی در این زمینه  داشته باشیم.
    وی افزود: فعالیت معدن در یزد باعث شده تا مردم استان از نعمت هایی همچون آب گاز و جاده برخوردار شوند.
    طالبی تاکبد کرد:قرار بود از چند سال پیش مرکز تحقیقات معدنی در یزد راه اندازی و فعال شود اما متاسفانه زمین اختصاص داده شده برای این مرکز خلع ید شد. در این زمینه از وزارت صمت، ایمیدرو و... میخواهیم که برای اجرایی شدن این طرح کمک کنند و ما نیز زمین مورد نیاز را برای این کار فراهم خواهیم کرد.
    وی افزود: با وجود زیرساختهای مناسبی که در کشور وجود دارد معادن‌بزرگ برای ما در اولویت خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر