معاون معدن سازمان صمت استان همدان مطرح کرد

تولید ۵ میلیون تن ماده معدنی در همدان

عصر معدن- معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افزایش تولیدات معدنی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: طی این مدت حدود پنج میلیون تن ماده معدنی در استان همدان تولید شده است.;

تولید ۵ میلیون تن ماده معدنی در همدان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمد خاکی، با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولیدات معدنی استان همدان 15 میلیون تن است، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته سه میلیون و 500 هزار تن ماده معدنی در استان همدان تولید شده بود که این میزان در سالجاری به حدود پنج میلیون تن رسیده که عملکرد خوبی نسبت به سال گذشته بوده است.

    وی با اشاره به اینکه آهک بیشترین استخراج ماده معدنی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سیلیس، سنگ‌آهک، شن و ماسه، آندلوزیت، دولومیت، فلدسپات، گچ، خاک رس و آهک از مواد معدنی است که از معادن استان استخراج می‎شود.

    خاکی با بیان اینکه در استان همدان 289 معدن وجود دارد که از این تعداد 160 مورد فعال است، افزود: همدان یک میلیون تن، نهاوند 1.5 میلیون تن، ملایر 500 هزار تن، کبودراهنگ 127 هزارتن، فامنین 160 هزار تن، رزن یک میلیون و 500 هزار تن، تویسرکان 100 هزار تن، بهار 300 هزار تن و اسدآباد 50 هزار تن ماده معدنی در شش ماهه ابتدای امسال تولید کرده است.

    معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه معدن وابسته به صنایع پایین دست است، خاطرنشان کرد: هرچه کارخانجات فعال باشند، معادن هم رونق بیشتری خواهند داشت.

    وی با اشاره به تأثیر رونق بازار مسکن بر فعالیت معادن، گفت: رونق بازار ساختمان و طرح‌های عمرانی و صادرات مواد معدنی باعث می‌شود تولیدات معدنی افزایش یافته و معادن استان رونق یابد.

    خاکی با بیان اینکه صادرات خام تولیدات معدنی بسیار کم است، یادآور شد: صادرات خام در بخش مواد معدنی وجود ندارد و فقط بخش خیلی کمی در سنگ آهک وجود دارد که البته برروی آن هم فرآوری اولیه صورت می‌گیرد.

    وی در پایان اعلام کرد: صادرات مواد معدنی به علت شرایط بازار سخت است اما بیشتر به صورت محصولات تولیدی مثل کاشی و سرامیک، سیمان، کنسانتره و گندله سنگ آهن صادر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر