طلا آماده یک شروع پرهیجان در اولین هفته سال نو

عصر معدن- طلا در اکثر اوقات سال ۲۰۱۹ با رشد قیمتی که با وجود صعود بازارهای سهام داشت، موفق شد معامله‌گران را غافلگیر کند و تحلیلگران انتظار دارند روند رشد قیمت طلا در نخستین هفته سال میلادی جدید ادامه پیدا کند.;

طلا آماده یک شروع پرهیجان در اولین هفته سال نو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، طلا در آستانه سال نوی میلادی به بالای مرز 1500 دلار صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1513 دلار و 36 سنت رسید و برای کل هفته بیش از دو درصد رشد نشان داد. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا هم با 0.2 درصد افزایش، در 1518 دلار بسته شد.

    عملکرد هفته گذشته طلا بهترین عملکرد این فلز ارزشمند در چهار ماه گذشته بود. طلا از ابتدای سال 2019 تاکنون حدود 18 درصد رشد قیمت داشته است که عمدتا به دلیل جنگ تجاری 17 ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

    به گفته فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز"، اواخر دسامبر از نظر تاریخی زمان مناسبی برای طلا است و قیمتها معمولا در پایان سال و اوایل سال نو صعود می‌کنند. وی با اشاره به این که این فلز ارزشمند پتانسیل صعود بیشتر قیمت در نخستین هفته سال نوی میلادی را دارد، پیش بینی کرد طلا احتمالا تا مرز 1525 تا 1550 دلار پیشروی خواهد کرد.

    معامله‌گران با آغاز سال 2020 به اخبار سیاسی و تجاری به دقت چشم دوخته‌اند و امیدوارند که سال جدید پاسخهایی را برای برخی از ابهامات جهانی عمده از جمله تعرفه‌های تجاری، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برگزیت و رشد اقتصاد جهانی فراهم کند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو در این باره گفت: سرمایه گذاران در کوتاه مدت نسبت به مذاکرات تجاری آمریکا و چین خوش بینی بیشتری دارند و در خصوص طلا، توجه خود را به بهبود اعتماد مصرفی معطوف کرده اند. تقاضای بهتر مصرف کننده، تاثیر منفی بازارهای سهام صعودی را برای طلا جبران می‌کند. بر مبنای فنی، طلا فضا برای افزایش بیشتر قیمت دارد.

    به گفته جورج گرو، مدیرکل شرکت مدیریت سرمایه "آر بی سی"، موقعیت طلا تا حدودی مثبت شده است زیرا سرمایه گذاران به دنبال حمایت از سرمایه در برابر ریسکهای منفی در سال 2020 هستند. هنگامی که طلا به موانع معمولی واکنش نشان نمی‌دهد نشانه مثبتی برای قیمت این فلز است. طلا پناهگاه مطمئن در برابر ریسکهای احتمالی است و سرمایه گذاران دلایل متعددی دارند که بخواهند طلا نگه دارند.

    اما روهیت ساوانت، مدیر تحقیقات گروه سی پی ام به کیتکونیوز گفت: با وجود تقاضایی که برای خرید طلا وجود دارد، بازار این فلز ارزشمند ممکن است با سودگیری روبرو شود.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، آمار اقتصادی که هفته جاری منتشر می‌شوند به دلیل جشنهای تعطیلات محدود خواهند بود و مهمترین خبر، جزییات نشست دسامبر کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که روز پنج شنبه منتشر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر