افزایش قیمت انواع ورق فولادی آرسلورمیتال به مشتریان اروپایی

عصر معدن- آرسلورمیتال از افزایش مجدد قیمت، عمدتا برای نورد سرد (CRC)، ورق گالوانیزه و ورق های پوششدار به مشتریان اروپایی خبر داد.;

افزایش قیمت انواع ورق فولادی آرسلورمیتال به مشتریان اروپایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، این مسئله قابل درک بود که قیمت های پیشنهادی ورق گالوانیزه اکنون به 900 یورو معادل 1090 دلار در هر تن درب کارخانه ارتقا یابد که بیانگر رشد 20 تا 40 یورویی در سطح معاملات فعلی در شمال اروپاست. نورد سرد و ورق پوششدار نیز شاهد افزایش 20 یورویی از سطوح فعلی است.

    این تاثیر مثبت قرار است در بازار نورد گرم (HRC) نیز منعکس شود. با این حال افزایش رسمی از آخرین قیمت اعلامی یعنی 750 یورو درب کارخانه در شمال اروپا، هنوز اعلام نشده است.

    منابع بازار اطلاع داده اند که حرکت صعودی در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت زیرا همچنان محدودیت عرضه در این بخش ادامه داشته و مطرح است.

    یکی از نمایندگان فروش آرسلورمیتال اظهار داشت: هنگامی که در اواخر سال 2020 در حال مذاکره برای قراردادهای بلند مدت بودیم هرگز فکر نمی کردیم که قیمت ورق گالوانیزه به 900 یورو در هر تن تحویل کارخانه برسد.

    وی ادامه داد: در آن زمان در قراردادهای قبلی، ما با قیمت های زیر 700 یورو در هر تن تحویل کارخانه برای ورق گالوانیزه مواجه بودیم و بر سر این قیمت توافق کردیم. با وجود جهش قابل توجه قیمتی ما در مورد قراردادهای موجود مذاکره مجدد نخواهیم داشت اما این افزایش ها بر بازار لحظه ای (Spot) تاثیرگذار بوده و تنها در مذاکرات جدید مورد توجه قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر