بازارهای قراضه، بیلت و ورق گرم در چه حالند؟

عصر معدن- وضعیت بازارهای جهانی قراضه، بیلت و ورق گرم صادراتی نشان می دهد که قراضه ترکیه در ثبات است و بازار بیلت و ورق گرم صادراتی چین افزایشی شده است.;

بازارهای قراضه، بیلت و ورق گرم در چه حالند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران،در بازار واردات قراضه ترکیه با توجه به نزدیکی تعطیلات عید فطر روزهای اخیر فعالیتی دیده نشد و قیمت ها در ثبات بود. آخرین قیمت قراضه سنگین 20-80 در 384 دلار هر تن سی اف آر در ثبات بود. از طرفی با توجه به رشد قیمت سنگ آهن در چین روز گذشته خریداران قراضه در ترکیه سیاست انتظار در پیش گرفتند.

    تجار قراضه اروپا نیز اظهار داشتند نمی توانند در کمتر از 385 تا 390 دلار معامله کنند که به دلیل رشد قیمت سنگ آهن است. روند بازار ترکیه پس از تعطیلات چند روز آینده و تثبیت بازار سنگ آهن روشن تر خواهد شد.

    رشد بازار بیلت چین پس از تعطیلات

    آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین پس از تعطیلات اخیر 6 دلار رشد داشت و 462 دلار هر تن با 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد.رشد قیمت محصولات فولادی و میلگرد در بورس شانگهای پس از تعطیلات از قیمت بیلت حمایت نمود.

    قرارداد آتی میلگرد تحویل اکتبر نیز در بورس شانگهای 13 دلار نسبت به یک هفته قبل بالا رفته 492 دلار هر تن شنیده شده است.

    ورق گرم صادراتی چین بالا رفت

    قیمت ورق گرم چین در بازار جنوب شرق آسیا 5 تا 10 دلار رشد هفتگی داشت و 560 تا 565 دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. از طرفی در بورس شانگهای قرارداد فیوچرز ورق گرم 8 دلار رشد هفتگی داشته 511 دلار هر تن شنیده شده است.

    قابل ذکر است آخرین قیمت ورق گرم صادراتی چین 515 تا 541 دلار هر تن فوب بوده است که تا 3 دلار رشد روزانه داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر