دردسری تازه حاصل از جنگ تجاری چین و امریکا آغاز شد

اخلال در تجارت بزرگترین مصرف‌کننده قراضه مس جهان

عصر معدن- تولیدکنندگان مس چینی و وارد کنندگان قراضه در تلاش هستند تا کالاهای آمریکایی را جابه جا کرده یا به فروش مجدد برسانند.;

اخلال در تجارت بزرگترین مصرف‌کننده قراضه مس جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، برخی منابع می‌گویند مصرف‌کنندگان ضایعات مس در چین به دنبال آن هستند تا پس از  آنکه با تعرفه 25 درصدی واردات از سوی امریکا مواجه شدند، روند تجارتشان را با واشنگتن عمیق تر کنند.

    از سوی دیگر، چین در روز چهارشنبه فهرست نهایی تعرفه‌ها را بر روی 16 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعلام کرد که موادی همچون ضایعات فلزی، کاغذ باطله و کالاهای پلاستیکی را شامل می شود و هرکدام از آنها که از 23 اوت وارد چین شوند، شامل وضع مالیات جدید خواهند شد.

    در سه ماهه اول حدود 2،200 تن بار قراضه مس در هر ماه به ایالات متحده از چین فرستاده شده است. 

    در واقع کمتر از 2هفته قبل از اجرای تعرفه‌های جدید، تحمیل عوارض چین تهدیدی برای اخلال در تجارت برای یکی از مشتریان برتر جهان و مصرف‌کنندگان قراضه بوده و این در حالیست که بازیافت کننده‌ها به دنبال یافتن منبع جدید برای تهیه کالای مورد نیاز خود هستند تا ازپرداخت عوارض جدید اجتناب کنند.

    یک مدیر اجرایی در یک کارخانه recycler در استان Zhejiang  گفت: " دیشب من خوابم را از دست دادم. "
    زیرا او چندین محموله مسی آمریکایی را سفارش داده که زمانی به بندر Ningbo می رسد که مشمول تعرفه چین خواهد شد.

    او گفته است که " ما هنوز راه‌حل نداریم، اما ما در حال بحث در مورد آن باتامین‌کننده هستیم ". وی افزود که  به دنبال خریداران در ژاپن، کره‌جنوبی،هند و حتی اروپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر