رییس سازمان صمت: ۲۰ معدن راکد استان همدان تا پایان سال فعال می‌شود

عصر معدن- رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: ۲۰ معدن راکد این استان با برنامه ریزی های انجام شده برای رفع موانع پیش رو، تا پایان سال جاری احیا و فعال خواهد شد.;

رییس سازمان صمت: ۲۰ معدن راکد استان همدان تا پایان سال فعال می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از  ایرنا؛ احمد شانیان روز جمعه افزود: این واحدهای معدنی به دلایلی همچون مسایل مالی و سرمایه گذار، مشکلات زیست محیطی و نقص در ماشین آلات تعطیل و غیر فعال شده اند که با پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی برای رفع موانع موجود، دوباره راه اندازی و فعال خواهند شد.

    به گفته وی، پیش از این برای اجرای طرح ها ظرفیت‌ و امکانات موجود در بخش های طبیعی، جغرافیایی و صنایع منطقه مورد توجه قرار نمی گرفت که درحال حاضر راه اندازی واحدهای معدنی و تولیدی منوط به احراز تمامی شرایط و ضوابط قانونی است.

    رییس سازمان صمت استان همدان اظهار داشت: برهمین اساس سند آمایش صنعت و معدن استان با برش شهرستانی آماده شده و جذب سرمایه گذار و راه اندازی تمامی طرح ها براساس این سند خواهد بود.

    شانیان افزود: با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای یکی از بزرگترین مجموعه های آموزش سنگ تراشی و سنگ های قیمتی با نرخ دولتی در استان راه اندازی می شود.

    به گفته وی، مراحل کارشناسی بررسی نیازهای سه حوزه صنایع، دانشگاه و پارک علم و فناوری استان انجام و اسناد آنها تهیه شده که این اقدام نقش موثری در پیشبرد امور مرتبط با توسعه بخش های صنعتی و اقتصادی و رونق تولید مبتنی بر شعار سال دارد.

    وی افزود: از 280 معدن استان همدان سنگ‌های متنوعی استخراج می‌شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که زیبنده استان و توانمندی های آن نیست.

     از 67 نوع ماده معدنی کشور 30 نوع در معادن همدان استخراج و فرآوری می‌شود و در مجموع همدان حدود 2 میلیارد تن از ذخیره 60 میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط