رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد:

فعالسازی ۲۸ معدن راکد و سلب صلاحیت ۱۹ بهره بردار در فارس

برگزاری مزایده معادن تا یک ماه آینده

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به بخشنامه ابلاغی وزارت صمت مبنی بر آزادسازی حدود ۲۰۰۰ محدوده معدنی بلوکه شده در استان، از فعال سازی ۲۸ معدن راکد و سلب صلاحیت ۱۹ بهره بردار (طبق ماده ۲۰ قانون معادن) خبر داد.;

فعالسازی ۲۸ معدن راکد و سلب صلاحیت ۱۹ بهره بردار در فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حمیدرضا ایزدی افزود: در حال حاضر پروانه اکتشاف صادره برای معادن 266 فقره می باشد و در کنار آن 144 فقره گواهینامه کشف نیز صادر شده است.

    به گفته وی ، ذخیره قطعی معادنی که برای آن ها گواهینامه کشف صادر شده بالغ بر 520 میلیون تن و 210 میلیارد ریال سرمایه گذاری می باشد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به این که کل پروانه های بهره برداری موجود در بخش معدن 647 فقره می باشد، ابراز داشت: ذخیره قطعی معادن 3 هزار و 343 میلیون تن با سرمایه گذاری 8 هزار و 609 میلیارد ریال است که ظرفیت استخراج اسمی این معادن سالیانه 5/51 میلیون تن اعلام شده است.

    وی، سهم بخش معدن از اشتغال استان را 8 هزار و 782 نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون 39 فقره مجوز برداشت با ظرفیت استخراج 8/1 میلیون تن نیز برای متقاضیان صادر شده است.

    رئیس سازمان صمت استان فارس در پاسخ به این که دولت به طور متوسط وسالیانه از معادن استان فارس چقدر درآمد دارد، گفت: پرداخت حقوق دولتی وصولی از معادن استان در سال 98 بالغ بر 382 میلیارد ریال بوده که این میزان در سال 99 حدود 800 میلیارد ریال برآورد می شود.

    ایزدی با تأکید بر این که جایگاه معدنی استان فارس در سطح کشور جایگاه مناسبی است، تصریح کرد: فارس از لحاظ تعداد معادن فعال رتبه 2، اشتغال معادن فعال رتبه 6، استخراج واقعی رتبه 7، استخراج اسمی رتبه 5 و از نظر ذخایز قطعی رتبه 2 کشور را در اختیار دارد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات انجام شده برای فعال سازی معادن استان نیز گفت: با توجه به بخشنامه های ابلاغی وزارت صمت آزادسازی حدود 2000 محدوده معدنی بلوکه شده در فارس در دستور کار قرار دارد و طی هفته های اخیر بیش از 70 درخواست صدور پروانه اکتشاف تعیین تکلیف شده اند. همچنین برای بیش از 30 پرونده موافقت های لازم اخذ شده است.

    ایزدی همچنین از صدور 35 فقره پروانه اکتشاف، گواهینامه کشف و پروانه بهره برداری از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: صدور بیش از 100 اخطار و انجام صورت جلسه تعیین تکلیف در خصوص معادن راکد باعث شد تا شاهد فعال سازی 28 معدن راکد و سلب صلاحیت 19 بهره بردار (طبق ماده 20 قانون معادن) باشیم.

    وی همچنین به شروع فرآیند احصاء و پایش اطلاعات گواهینامه های کشفی که مهلت یک ساله اولویت آن ها بر اساس ماده 8 قانون معادن سپری شده اشاره و خاطرنشان کرد: مزایده معادن، گواهینامه های کشف و پروانه‌های اکتشاف حائز شرایط مزایده در یک ماه آینده برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر