استخراج بیش از ۲۶ میلیون تن مواد معدنی در استان بوشهر

عصر معدن- رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان بوشهر اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۲۶ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج شده است.;

استخراج بیش از ۲۶ میلیون تن مواد معدنی در استان بوشهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، «عبدالنبی سهولی» رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان بوشهر با اشاره به میزان ذخیره 2 میلیارد و 571 میلیون تن مواد معدنی در استان، گفت: طبق وضعیت موجود، 254 معدن در استان بوشهر، دارای مجوز هستند که از این تعداد 11 معدن آن دارای دو نوع ماده معدنی است. همچنین 2 واحد معدنی راکد با اشتغال‌زایی 13 نفر طی 10 ماه امسال احیا شده است.

    وی با اشاره به فعال بودن 68 معدن با اشتغال‌زایی 324 نفر در شهرستان دشتی، خاطرنشان کرد: بیش از 42 میلیارد تومان در این معادن سرمایه‌گذاری شده و میزان ذخیره مواد معدنی این شهرستان 832 میلیون تن است.

    رئیس اداره معادن اداره کل صمت استان از فعال بودن 57 معدن در دشتستان با 400 نفر اشتغال‌زایی خبر داد و اضافه کرد: در این شهرستان با سرمایه‌گذاری بیش از 74 میلیارد تومان تا کنون شش میلیون و 856 هزار تن مواد معدنی استخراج شده است.

    وی تعداد معادن تنگستان را 24 معدن با اشتغال‌زایی 123 نفر عنوان کرد و افزود: در این معادن بیش از 13.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و ذخیره این معادن 84 میلیون تن مواد معدنی ارزیابی شده است.

    سهولی با اشاره به اینکه دیگر معادن استان بوشهر در دیر، کنگان، گناوه، دیلم، جم و عسلویه قرار دارند، یادآور شد: در مجموع از 254 معدن استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون 26 میلیون و 281 هزار تن مواد معدنی استخراج و میزان ذخیره این معادن 2 میلیارد و 571 میلیون تن ارزیابی شده است.

    وی سنگ لاشه، گچ، آهک، واریزه کوهی، مارن، آلویوم و مرمریت را از مهمترین مواد معدنی استان عنوان و تصریح کرد: سنگ لاشه با 84 معدن بیشترین ماده معدنی استان است و سالانه 4 میلیون و 499 هزار تن سنگ لاشه از آن استخراج می‌شود.

    رئیس اداره معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از سرمایه‌گذاری بیش از 265 میلیارد تومان در معادن استان خبر داد و گفت: میزان اشتغال‌زایی در 245 معدن استان یک هزار و 400 نفر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر