مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان:

توسعه سبد تولیدی محصولات خاص فولاد اکسین در دستور کار است

عصر معدن- مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان در توضیحاتی آخرین وضعیت تولید و اقدامات انجام شده در راستای توسعه سبد محصولات این شرکت را تشریح کرد.;

توسعه سبد تولیدی محصولات خاص فولاد اکسین در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، ایمان محمد زاده با اشاره به آخرین وضعیت تولید و توسعه سبد محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: در راستای توسعه سبد محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان، پروژه ملی و نورد آزمایشی اسلب های استنلس استیل تولید شده در خط ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه توسعه سبد محصولات شرکت در دستور کار است، افزود: این اقدام پس از برگزاری جلسه فنی میان دو شرکت و شارژ اسلب های استنلس استیل در شرکت فولاد اکسین خوزستان انجام و فرآیند نورد نیز در حضور مدیران و کارشناسان ارشد شرکت فولاد مبارکه با موفقیت اجرایی شده است.

    مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در این راستا از 10 اسلب ارسالی از سوی فولاد مبارکه، 4 عدد ورق استنلس استیل به ضخامت 50 میلیمتر با موفقیت تولید اما در ادامه به دلیل مشکلات فنی در ریختگری، اسلب های باقی مانده از کوره خارج شد.

    محمدزاده ادامه داد: به منظور پیشگیری از تجزیه و تحلیل در سایر اسلب های جدید با کاهش دمای کوره شماره 2 طبق گراف، عملیات نورد و تولید کارخانه با تولید محصولات ریز بار و API طبق برنامه از پیش تعیین شده بدون هر گونه وقفه ای با دیگر کوره خط تولید به میزان 2000 الی 2500 تن در روز که بهترین رکورد تولید روزانه محصولات API ریز بار شرکت بود، ادامه پیدا کرد.

    وی افزود: با ادامه روند کاهش دمای کوره شماره 2 و با توجه به اینکه در هر ماه دو نوبت تعمیرات پیشگیرانه جهت حفظ آماده بکاری خط تولید برنامه ‌ریزی شده است، اقدامات لازم جهت ورود به کوره شماره 2 به منظور برشکاری و تخلیه اسلب معیوب انجام شد.

    مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در نهایت طی تعمیرات برنامه ریزی شده، بدون ایجاد هیچ گونه خسارت و هزینه ای اسلب های معیوب از کوره تخلیه و افزایش دمای کوره شماره 2 مطابق گراف استاندارد مجددا انجام و در کمترین زمان ممکن کوره شماره 2 وارد مدار تولید شد.

    محمدزاده عنوان کرد: با توجه به موارد مطرح شده، آماده بکاری تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان از ابتدای خرداد ماه تا کنون 94 درصد بوده و توقفات اضطراری در این بازه زمانی 5 ساعت و 22 دقیق ثبت شده است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: دستاورد به وجود آمده به عنوان بخشی از یک پروژه ملی در تولید و نورد موفقیت آمیز ورق های استنلس استیل بوده که نقش مهمی در توسعه سبد تولیدی دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین خوزستان خواهد داشت. بدون شک در ادامه با هم افزایی، مطالعات و تجربیات بیشتر توسط متخصصان دو شرکت فرآیند توسعه سبد تولیدی محصولات خاص مشابه با سرعت و به صورت تولید انبوه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر