۶۰ درصد مالکیت فولاد اکسین از آن فولاد خوزستان شد

عصر معدن- با تلاش و پیگیری مدیرعامل، هیئت مدیره و سایر مسئولان، ۶۰ درصد مالکیت فولاد اکسین از آن فولاد خوزستان شد.;

۶۰ درصد مالکیت فولاد اکسین از آن فولاد خوزستان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان، علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: به دنبال سیاست گذاری شرکت فولاد خوزستان در تکمیل زنجیزه ارزش فولاد از معدن تا نورد،  خرید سهام سنگ آهن در بالا دست و شرکت های نوردی در پایین دست را در دستور کار قرار دادیم.

    وی در ادامه گفت: خرید عمده سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد اسفندماه سال 96 انجام شد و امروز با افتخار اعلام می کنیم، مالکیت 60 درصدی فولاد اکسین تا پایان سال به فولاد خوزستان منتقل می شود. با این اقدام زنجیره تامین از معدن تا نورد تکمیل خواهد شد.

    محمدی اشاره ی هم به شکسته شدن پی در پی رکوردهای تولید در ماه جاری داشت و افزود: کارکنان فولاد خوزستان با همت و تلاش و روحیه جهادی ثابت کردند، در شرایط مختلف به تولید مستمر ادامه می دهند. در ماه جاری در کمتر از دو هفته رکورد تولید فولاد شکسته شد و این یعنی بی اثر شدن تحریم؛ امید داریم تا پایان سال به برنامه تولید سه و میلیون و 800 هزار تُن دست پیدا کنیم.

    مدیرعامل فولاد خوزستان بخش دیگری از افتخارات شرکت را این‌ چنین بیان کرد: برنامه صادرات دو میلیون تنی با اولویت تامین داخل، نشان از تسخیر بازارهای جهانی و کسب اعتبار در میان تولید کنندگان جهانی فولاد است. در سال های اخیر و به دنبال تشدید تحریم‌های ظالمانه، جهادگران عرصه تولید در شرکت فولاد خوزستان، عزم خود را جزم کرده و با توکل به خدا و تاسی جستن از شهدا، تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

    وی اشاره ای هم به بومی‌سازی بیش از 25 هزار قطعه مورد نیاز صنعت فولاد داشت و افزود: ساخت اولین کوره پاتیلی، ساخت اولین ترانس کوره، افتتاح نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی پرد، حضور در میان چهل شرکت برتر بورس، برگزاری نخستین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد  با هدف حمایت از صنایع کوچک و تولیدکنندگان و تامین کنندگان داخلی، تنها بخشی از افتخارات جاری مجموعه فولاد خوزستان است. 

    محمدی در پایان گفت: امید که در ادامه و با حفظ روحیه جهادی با محوریت خدمت به جامعه و بهره‌ گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اجرای دقیق سیاست‌ های شرکت، برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی  گام‌های بلند و استوار برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر