سهام فولاد اکسین خوزستان قانونی و شفاف واگذار شده است

عصر معدن- مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: فرآیند واگذاری ۳۱ درصد سهام فولاد اکسین خوزستان به طور قانونی و با نظارت دستگاه های نظارتی انجام شده است.;

سهام فولاد اکسین خوزستان قانونی و شفاف واگذار شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ایرنا، سازمان خصوصی سازی بلوک 31.6 درصدی شرکت فولاد اکسین خوزستان را به وکالت از سهامدار آن در هفتم آبان ماه و با قیمت 4 هزار و 600 میلیارد ریال به فولاد مبارکه واگذار کرد.
    این مزایده شامل یک میلیارد و 422 میلیون و 493 هزار و 607 سهم به قیمت پایه هر سهم 2131 ریال و ارزش کل پایه سه هزار و 31میلیارد و 333 میلیون و 876 هزار و 517 ریال بود.
    «همایون یوسفی» نماینده مردم اهواز در مجلس دوازدهم آبان ماه در واکنش به این واگذاری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بحث واگذاری سهام فولاد اکسین تنها در حد یک مزایده بوده و اجازه نخواهیم داد سهام این شرکت از خوزستان خارج شود.
    «سید جعفر سبحانی» گفت: این مزایده براساس چارچوب ها و موازین قانونی و زیر نظر دستگاه های نظارتی برگزار شد.
    وی تاکید کرد: قیمت پایه این واگذاری 303 میلیارد تومان بود و سه پاکت نیز دریافت شد و در نهایت 50 درصد بیشتر از قیمت پایه واگذار شد.
    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: فرآیند قانونی این واگذاری در حال طی شدن است و فولاد مبارکه به عنوان برنده این مزایده خود را برای پرداخت 20 درصد حصه نقدی آماده می کند.
    شرکت فولاد اکسین خوزستان، از بنگاه های فعال در تولید ورق های عریض فولادی که اغلب در عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی کاربرد دارد، به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر