باحضور وزیر تعاون؛

نیروگاه ۲۵ مگاواتی اول شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به بهره برداری رسید

عصر معدن- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان بافق نیروگاه ۲۵ مگاواتی اول شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق را افتتاح کرد.;

نیروگاه ۲۵ مگاواتی اول شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، این نیروگاه جهت تامین برق کارخانه های جوار معدنی با سرمایه گذاری 13/5 میلیون یورویی (هشت هزار میلیارد ریالی) به  بهر برداری سید.

    با بهره برداری از این نیروگاه برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد. ساخت این طرح سه ماه به طول انجامیده است.

    به گزارش ایسنا، بافق یکی از شهرهای صنعتی استان یزد محسوب می شود. این شهرستان از لحاظ معدنی بسیار غنی به حساب می آید و اولین معدن سنگ آهن ایران یعنی معدن سنگ آهن چغارت که تغذیه کننده شرکت ذوب آهن اصفهان در زمان تأسیس آن بوده، در 10 کیلومتری این شهر واقع شده است.

    ذخیره سنگ آهن بلوک معدنی بافق که از ساغند تا زرند کرمان ادامه دارد بالغ بر 2 میلیارد تن است که از آن جمله می توان به معادن چغارت با 160 میلیون تن ذخیره (100 میلیون تن برداشت شده و 60 میلیون تن باقی مانده) اشاره کرد.

    معادن سنگ آهن چغارت، آنومالی شمالی، سه چاهون و لکه سیاه به نام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران عنوان می شوند.

    سید صولت مرتضوی از پیت چغارت سنگ آهن مرکزی نیز بازدید کرد.

    شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی 40 سال گذشته است و این شرکت از سال 1350، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغاز و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و برخی صنایع فولادسازی کشور را تامین و از سال 1380 نیز به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

    سنگ آهن مرکزی ایران، یکی از معادن قدیمی ایران است. بهره برداری معدن چغارت، از شهریور ماه سال 1350 شروع شده و بیش از نیم قرن از عمر این معدن می‌گذرد. این
    معدن از نظر کمیت و کیفیت سنگ آهن، بهترین معدن ایران تشخیص داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر