افزایش ساخت نیروگاه‌های زغال‌سوز در چین

عصر معدن- بزرگترین شرکت تولید نیروی زغال‌سوز چین در پی اولویت یافتن امنیت انرژی، قصد دارد بعضی پروژه‌های مسکوت را احیا کند.;

افزایش ساخت نیروگاه‌های زغال‌سوز در چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، اولویت یافتن امنیت انرژی بر گذار انرژی، فرصت‌هایی را برای تقویت ظرفیت نیروی زغال سوز در چین گشوده و شرکت «شنهوا انرژی» قصد دارد نیروگاه‌های زغال سوز بیشتری را پیش از سال 2025، بسازد.

    این شرکت، واحدی از شرکت «چاینا انرژی اینوستمنت» است که بزرگترین شرکت معدنی زغال سنگ چین به شمار می‌رود. مجموع تولید زغال سنگ چین در سال 2022، به میزان 9 درصد رشد کرد و به 4.5 میلیارد تن رسید که معادل نیمی از تولید جهانی بود.

    بلومبرگ به نقل از شو مینگ جون، مدیرکل این شرکت نوشت: با پیشرفت دور اخیر بهینه‌سازی نیروی برق کشور، این شرکت از پنجره فرصت برای توسعه نیروی حرارتی استفاده می‌کند.

    چین از ابتدای سال میلادی گذشته، ظرفیت تولید نیروی زغال سوز جدید را با سرعت زیادی تائید کرده است. در نتیجه مجموع ظرفیت تائید شده، به 152 گیگاوات رسیده است که بیشتر از کل ظرفیت تولید نیروی زغال سوز فعال در اروپاست.

    چین در نیمه اول امسال، بیش از 50 گیگاوات ظرفیت تولید نیروی زغال سوز جدید تصویب کرده است. این وضعیت، انتقادهای زیادی را از سوی مدافعان محیط زیست برانگیخته اما چین به اولویت‌های خود پایبند مانده و خاطرنشان کرده که به تولید نیروی زغال سوز برای جبران کاهش تولید نیروی بادی و خورشیدی نیاز دارد.

    اروپا هم در فقدان گاز ارزانی که از طریق خط لوله از روسیه وارد می‌کرد، به سوی زغال سنگ بازگشته است. با وجود ظرفیت عظیم بادی و خورشیدی در سراسر این قاره، کشورهای اروپایی دریافتند که به تولید برق نیاز دارند و به زغال سنگ روی آوردند.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، آلمان که پرچمدار گذار انرژی اروپایی بود، اوایل امسال با تصمیم گیری برای انحلال یک مزرعه بادی برای توسعه یک معدن زغال سنگ، خبرساز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر