ویتنام تولید سالانه خاک‌های کمیاب را افزایش می دهد

عصر معدن- ویتنام قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تولید سالانه خاکهای کمیاب را به ۲ میلیون تن در سال برساند.;

ویتنام تولید سالانه خاک‌های کمیاب را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، ویتنام قصد دارد تا سال 2030 تولید مواد کمیاب خود را به 2.02 میلیون تن مواد معدنی فرآوری نشده در سال برساند زیرا این کشور جنوب شرق آسیا به دنبال بهره برداری از یکی از بزرگ‌ترین ذخایر فلزات صنعتی کلیدی در جهان است.

    خاک‌های کمیاب گروهی از عناصر هستند که در تولید لوازم الکترونیکی و باتری‌ها کاربرد دارند و برای انتقال جهانی به سمت منابع انرژی پاک‌تر و در دفاع مهم هستند.

    بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات‌متحده (USGS)، ویتنام دومین ذخایر بزرگ خاکی کمیاب در جهان را با تخمین 22 میلیون تن دارد و پس از چین در رتبه دوم قرار دارد.

    سازمان زمین شناسی ایالات‌متحده گفت، تولید خاک‌های کمیاب این کشور در سال گذشته از 400 تن در سال 2021 به 4300 تن افزایش یافت. طبق برنامه دولتی، ویتنام 3 تا 4 معدن جدید پس از سال 2030 توسعه خواهد داد و هدف آن افزایش تولید خاک‌های کمیاب خام خود به 2.11 میلیون تن تا سال 2050 است.

    بر اساس گزارش رویترز، این کشور اعلام کرد علاوه بر معدن، به دنبال سرمایه‌گذاری در تاسیسات معدنی خاک‌های کمیاب نیز خواهد بود و هدف آن تولید سالانه 20 هزار تا 60 هزار تن اکسیدهای خاکی کمیاب (REO) تا سال 2030 است. هدف این طرح افزایش تولید سالانه اکسیدهای خاکی کمیاب  به 40 هزار تا 80 هزار تن تا سال 2050 است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی